Protokół Nr XII/04

                                            P R O T O K Ó Ł  Nr XII/04

                                     z Sesji Rady Gminy Siemiatycze

 

Sesja odbyła się w dniu 8 czerwca 2004 roku o godzinie 10:00 w sali konfe-

rencyjnej Urzędu Gminy.

 

W posiedzeniu na 15 radnych udział wzięło 14 radnych ( lista obecności stanowi

załącznik nr 1 do protokółu.

 

Ponadto w obradach uczestniczyli:

1.       Wójt Gminy – Edward Zaremba

2.       Sekretarz Gminy – Helena Raszkiewicz

3.       Skarbnik Gminy – Barbara Suszyńska

4.       Grażyna Jaszczołt – Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

5.       Teresa Karolczuk – Kierownik Gminnego Zespołu Obsługi Szkół.

6.       Pierewoj Eugeniusz – Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego

7.       Wiktor Panfiluk – Projektant  planu zagospodarowania przestrzennego

Gminy Siemiatycze.

8.       Tadeusz Januszewski – Projektant planu zagospodarowania przestrzennego gminy Siemiatycze.

9.       Andrzej Czajkowski – Prezes Zarządu Agencji Promocji Inwestycji

 

Obradom przewodniczył Andrzej Sycewicz – Przewodniczący Rady Gminy.

 

Realizacja porządku obrad

 

Pkt 2

 

Przyjęcie protokółu z poprzedniej Sesji.

 

Rada Gminy przyjęła protokół z ostatniej sesji rady Gminy Siemiatycze odbytej

w dniu 28 kwietnia 2004 roku.

 

Przewodniczący rady stwierdził, że w Sesji uczestniczy 14 radnych  co stanowi quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

Pkt 3

 

Przyjęcie porządku obrad

 

Przewodniczący Rady stwierdził, że  porządek obrad uległ  zmianie  i przedstawia się następująco:

 

1.       Otwarcie obrad

2.       Przyjęcie protokółu z poprzedniej Sesji

3.       Przyjęcie porządku obrad

4.       Interpelacje i zapytania radnych

5.       Zmiany planu zagospodarowania przestrzennego gminy Siemiatycze-uchwała.

6.       Sprawozdanie Wójta Gminy Siemiatycze z pracy urzedu i realizacji uchwal Rady Gminy.

7.       Przyjęcie sprawozdania Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej z realizacji zadań wynikających z ustawy o pomocy społecznej.

8.       Zatwierdzenie Gminnego Planu Rozwoju Lokalnego – uchwała

9.       Zmiany w budżecie 2004 roku

10.    Odpowiedzi na interpelacje Radnych i zapytania

11.    Wolne wnioski

12.    Zamknięcie obrad.

 

Przewodniczący Rady zarządził głosowanie jawne nad porządkiem obrad w wersji przedstawionej wyżej.

 

Za porządkiem obrad w wersji przedstawionej przez Przewodniczącego Rady głosowało 14 radnych

Przeciw –  0 radnych

Wstrzymało się od głosu – 0 radnych

 

Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie

 

Pkt 4

 

Interpelacje i zapytania radnych

 

1.       Radny Kryński Stanisław zwrócił się z propozycją aby zakupić po jednej kolczykownicy zwierząt dla wsi.

 

Pkt 5

 

Zmiany planu zagospodarowania przestrzennego gminy Siemiatycze

 

Przewodniczący  Rady poinformował, że  uchwala się zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Siemiatycze obejmującą system rurociągów naftowych składających się z istniejących nitek oraz projektowanej III nitki rurociągu naftowego DN 800.   

Następnie o zabranie głosu Przewodniczący Rady poprosił projektanta planu

Pana Panfiluka Wiktora, który omówił szczegółowo zakres zmiany w planie zagospodarowania przestrzennego Gminy Siemiatycze oraz przebieg prac. W planie jest przewidziany rurociąg i strefa ochronna. Brak było zapisu o możliwości wykonania nowych nitek rurociągu, stąd też konieczność dokonania zmiany w planie. Pan Panfiluk poinformował przez jakie miejscowości przebiega rurociąg:  Stacja Siemiatycze, Anusin, Słochy Annopolskie, Klekotowo i Krupice i wskazał przebieg rurociągu na mapie, strefę ochronną wynoszącą 60 m. Rurociąg składa się z dwóch czynnych nitek i jednej projektowanej. Na mapie wskazał przecinki rurociągu z drogami krajowymi, powiatowymi i gminnymi. W trakcie przygotowań dokumentacji wystąpiono z wnioskiem do  Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w związku z występowaniem na terenie Klekotowa, Krupic i Słoch obiektów archeologicznych. Wykopy będą się odbywać pod nadzorem służb archeologicznych. Projektant omówił procedurę zastosowaną przy przygotowaniu projektu zmiany w planie

Pierwsza czynność to podjęcie uchwały o przystąpieniu do zmiany w planie

-          komunikat w prasie lokalnej i na tablicy ogłoszeń o możliwości zgłaszania uwag w ciągu 21 dni

-          wpłynęły wnioski od odpowiednich instytucji – były to wnioski formalne merytorycznych nie było.

-          opracowano  prognozę oddziaływania na środowisko

-          sporządzono prognozę skutków finansowych

-          przedłożono  Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej

-          wystąpiliśmy do odpowiednich instytucji o zgodę na wyłączenie gruntów z produkcji rolnej i leśnej.

-          zamieściliśmy komunikat w prasie miejscowej i na tablicy ogłoszeń, przez 14  dni  był wyłożony do wglądu mieszkańcom w między czasie odbyła się dyskusja publiczna z mieszkańcami

-          odbyło się zebranie na terenie Słoch , otrzymaliśmy szereg wniosków i postulatów, głównie chodziło o sprawy materialne

-          po uchwaleniu plan zostanie przekazany Wojewodzie z prośbą o stwierdzenie z prawem i opublikowanie w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego a następnie po 30 dniach od ogłoszenia wchodzi w życie.

Przewodniczący Rady przedstawił załącznik  nr 2 do projektu uchwały dotyczący stwierdzenia zgodności a następnie Wójt Gminy omówił przebieg przygotowań do przeprowadzenia zmian w planie.

Mieszkańcy złożyli 8 wniosków. Wszystkie wnioski dotyczące projektowania zostały uwzględnione , nie uwzględniono spraw nie dotyczących ropociągu np. oświetlenie  wsi Słochy ( obowiązuje zasada równego traktowania wsi).

Przejście nad i pod rurociągiem – jest zapis, że nie będzie z tym problemów. Ma to potwierdzenie w praktyce gdyż PERN nie robił nigdy żadnych problemów przy wykonaniu przejść. Wójt poinformował, że dla pewności zawarł dwa porozumienia dotyczące roszczeń z tytułu zniszczeń i że PERN nie będzie czynił przeszkód  przy realizacji przejść. PERN zadeklarował pomoc dla straży,

wyasfaltowanie ul. Leśnej, pomoc przy budowie cerkwi w Słochach.( inwestycja leży w interesie gminy). Wpłyną dodatkowe środki w postaci podatku od nieruchomości, pokrył wszystkie koszty związane ze zmianą w planie i z organizacją sesji.

 

Pan Borkułak – reprezentujący mieszkańca wsi Słochy Annopolskie – pełnomocnictwo złożone na sekretariacie, po zapoznaniu się z projektem uchwały stwierdził, że rurociąg o przekroju 820 idzie w innym miejscu, na planie pokazany od strony północnej, faktycznie na gruncie jest od strony południowej. Nitki rurociągu na planie nie krzyżują się. Istnieje rozbieżność, proszę o wyjaśnienie.

Dyrektor Czajkowski stwierdził, że na podstawie rozkopów związanych ze zmianą izolacji trudno stwierdzić rozbieżności z planem. Rurociąg przechodzi jak wspomniał projektant z północy na południe

Borkułak stwierdził, że rurociąg o przekroju 820 jest szczególnie szkodliwy dla środowiska, chodzi o Wilczy Dół, gdzie wodociąg się krzyżuje być może prace wykonano nielegalnie i nie wykazano w planie.

Dyrektor Czajkowski  poinformował, że poprosi o zbadanie tego przypadku. My

mówimy o 3-nitce rurociągu a czy ta o której Pan mówi to 600-tka czy 820-tka wyjaśnimy.

Borkułak -  mam wątpliwości ponieważ mówi się o rurociągu średnicy 800, a jest faktycznie 820. Ponieważ średnica jest powyżej 800 nitka jest szczególnie szkodliwa, zapytał czy  przeprowadzono konsultacje z Komendą Wojewódzką Straż Pożarnej.

Dyrektor Czajkowski  odpowiedział, że wszystkie uzgodnienia zostały wykonane. Stwierdził, że  600 i 800 tak samo oddziaływają na środowisko. Ze względu na oddziaływanie na środowisko przewidziana jest strefa bezpieczeństwa. Każda rura ma swoją grubość. Mówi się o poszerzeniu grubości ścian dla zmniejszenia strefy bezpieczeństwa.

 

Ponieważ Radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały, Przewodniczący Rady zarządził głosowanie jawne projektu uchwały w sprawie

zmian miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Siemiatycze

 

Na 14 obecnych na sesji radnych w głosowaniu udział wzięło 14 radnych.

Za przyjęciem uchwały było 14 radnych

Przeciw – 0 radnych

Wstrzymało się od głosu – 0 radnych

 

                                                Uchwała Nr XII/74/04

o zmianie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Siemiatycze została podjęta jednogłośnie. 

 

Uchwała Nr XII/74/04 stanowi  6– 27 stronę protokółu.

 

 

 

UCHWAŁA NR XII/74/04

 

 RADY GMINY SIEMIATYCZE

 

z dnia  8 czerwca 2004r

 

o zmianie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Siemiatycze

 

Na podstawie art. 18, ust. 2, pkt. 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568) oraz art. 20, ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717, zm. z 2004 r. nr 6, poz. 41) i art. 7 ust. 1. ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych ( Dz.U.z 2004 r Nr 121,poz.1266) stanowi się co następuje:

 

§ 1. Uchwala się zmianę miejscowego plan zagospodarowania przestrzennego gminy Siemiatycze obejmującą system rurociągów naftowych, składający się z istniejących nitek oraz projektowanej III nitki rurociągu naftowego DN 800 z towarzyszącą infrastrukturą, składającą się z:

 

1)       części tekstowej zmiany planu stanowiącej treść niniejszej uchwały;

 

2)       załączników do niniejszej uchwały, tj.:

 

a)       części graficznej zmiany planu, w postaci rysunku w skali 1: 2 000 – zał. 1.,

 

b)       stwierdzenia zgodności zmiany planu ze Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Siemiatycze – zał. 2,

 

c)       rozstrzygnięcia w sprawie zgłoszonych uwag w trakcie wyłożenia projektu zmiany planu do publicznego wglądu – zał. 3,

 

d)       programu realizacji inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, wynikających ze zmiany planu, należących do zadań własnych gminy – zał. 4.

 

 

DZIAŁ I

 

PRZEPISY OGÓLNE

 

§ 2. 1. Zmianą planu obejmuje się obszar części gminy Siemiatycze, stanowiący pas o długości około 8,551 km i szerokości w granicach stref bezpieczeństwa od skrajnych nitek rurociągu naftowego, zgodnie z oznaczeniem na rysunku zmiany planu, położony w dwóch częściach gminy:

1)       odcinek zachodni, o długości 5,548 km, od granicy z gminą Drohiczyn na zachodzie do granicy z miastem Siemiatycze na wschodzie, przebiegający przez wsie: Krupice, Klekotowo i Słochy Annopolskie;

2)                   odcinek wschodni, o długości 3,003 km, od granicy z miastem Siemiatycze do granicy z gminą Mielnik, przebiegający przez wsie: Anusin, Stacja Siemiatycze;

 

w którym znajduje się system rurociągów naftowych z istniejącymi nitkami rurociągów oraz projektowana III nitka rurociągu naftowego DN 800 z towarzyszącą infrastrukturą. Pas ten przecina południową część gminy Siemiatycze, przebiegając częściowo wzdłuż drogi krajowej nr 62 granica województwa – Drohiczyn – Siemiatycze (– droga nr 19, którą ten pas przecina) oraz wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 640 (Anusin) – Radziwiłłówka – granica państwa.

 

2.                               Przedmiotem zmiany planu są:

 

1)                   przeznaczenie terenów, linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania oraz przebiegi tras infrastruktury technicznej:

 

a)       tereny urządzeń systemu rurociągów naftowych, oznaczone na rysunku zmiany planu symbolem SR,

 

b)       tereny zabudowy mieszkaniowej zagrodowej, oznaczone na rysunku zmiany planu symbolem RM,

 

c)        tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, oznaczone na rysunku zmiany planu symbolem MN,

 

d)       tereny wód otwartych i przebiegu tras zaopatrzenia w wodę, oznaczone na rysunku zmiany planu symbolem W i w,

 

e)       tereny tras komunikacji drogowej, oznaczone na rysunku zmiany planu symbolem KD,

 

f)        przebieg tras nitek ropociągu naftowego, oznaczonych na rysunku zmiany planu symbolem r.n.,

 

g)       przebieg tras linii elektroenergetycznych, oznaczonych na rysunku zmiany planu symbolem e,

 

h)       przebieg tras linii gazociągu, oznaczonych na rysunku zmiany planu symbolem g,

 

i)         przebieg tras telekomunikacji, oznaczonych na rysunku zmiany planu symbolem t,

 

j)         tereny rolne, oznaczone na rysunku zmiany planu symbolem RP, RZ i N,

 

k)        tereny leśne, oznaczone na rysunku zmiany planu symbolem ZL;

 

2)                   zasady i warunki zagospodarowania terenów, w tym:

 

a)                   zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego,

 

b)                   zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego,

 

c)                    zasady ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej,

 

d)                   wymagania wynikające z potrzeb kształtowania przestrzeni publicznych,

 

e)                   parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu, w tym linie zabudowy, gabaryty obiektów i wskaźniki intensywności zabudowy,

 

f)                    granice i sposoby zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, ustalonych na podstawie odrębnych przepisów, w tym terenów górniczych, a także narażonych na niebezpieczeństwo powodzi oraz zagrożonych osuwaniem się mas ziemnych,

 

g)                   szczegółowe zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości objętych planem miejscowym,

 

h)                   szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu, w tym zakaz zabudowy,

 

i)                     zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji i infrastruktury technicznej,

 

j)                     sposób i termin tymczasowego zagospodarowania, urządzania i użytkowania terenów,

 

k)                    granice obszarów wymagających przekształceń lub rekultywacji;

 

3)                   ustalenia pozostałe:

 

a)       przedsięwzięcia obrony cywilnej,

 

b)       zasady ochrony przeciwpożarowej,

 

c)        przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne,

 

d)       stawka procentowa, na podstawie której ustala się opłatę, o której mowa w art. 36 ust. 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717).

 

3.                               Ustalenia zmiany planu nie przypisane określonemu symbolowi dotyczą całego obszaru opracowania.

 

§ 3. Oznaczenia graficzne umieszczone w legendzie na rysunku zmiany planu są obowiązującymi ustaleniami planu.

 

§ 4. Ilekroć w dalszych przepisach niniejszej uchwały jest mowa o:

 

1)                     planie – należy przez to rozumieć ustalenia planu (tekstowe i rysunkowe) określonego w  § 1 uchwały, o ile z treści przepisu nie wynika inaczej;

 

2)                     uchwale – należy przez to rozumieć niniejszą uchwałę Rady Gminy, o ile z treści przepisu nie wynika inaczej;

 

3)                     przepisach szczególnych i odrębnych - należy przez to rozumieć przepisy ustaw z przepisami wykonawczymi;

 

4)                     rysunku planu – należy przez to rozumieć rysunek planu przedstawiony na mapie w skali 1: 2 000, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały;

 

5) przeznaczeniu podstawowym – należy przez to rozumieć takie przeznaczenie, które powinno przeważać na danym terenie, wyznaczonym liniami rozgraniczającymi;

 

5)                     przeznaczeniu dopuszczalnym – należy przez to rozumieć rodzaje przeznaczenia inne niż podstawowe, które uzupełniają lub wzbogacają przeznaczenie podstawowe;

 

6)                     terenie – należy przez to rozumieć teren o określonym rodzaju przeznaczenia podstawowego, opisanego w tekście planu oraz wyznaczonego na rysunku planu liniami rozgraniczającymi;

 

7)                     zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej – należy przez to rozumieć definicje zawarte w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 75, poz. 690);

 

8)                     urządzeniach infrastruktury technicznej – należy przez to rozumieć urządzenia z zakresu zaopatrzenia w wodę, odprowadzenia ścieków, elektroenergetyki, gazownictwa, ciepłownictwa, telekomunikacji;

 

9)                     tymczasowym użytkowaniu i zagospodarowaniu terenów – należy przez to rozumieć dopuszczenie możliwości określonego sposobu użytkowania terenów do czasu wykorzystania terenu zgodnie z zapisem planu o jego przeznaczeniu.

 

 

DZIAŁ II

 

PRZEPISY SZCZEGÓŁOWE

 

Rozdział 1

 

Przeznaczenie terenów oraz linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania

 

§ 5. 1. Ustala się system rurociągów naftowych, obejmujący:

 

1)       istniejący rurociąg naftowy DN 610 i DN 630, oznaczony na rysunku zmiany planu symbolem 1 r.n. DN 610 i 2 r.n. DN 630;

 

2)                                                                                     istniejący rurociąg naftowy DN 820 oznaczony na rysunku zmiany planu symbolem 3 r.n. DN 820;

 

3)                                                                                     projektowaną III nitkę rurociągu naftowego DN 800, oznaczoną na rysunku zmiany planu symbolem 4 r.n. DN 800;

 

4)                                                                                     infrastrukturę towarzyszącą rurociągom naftowym, w tym linię telekomunikacyjną bez oznaczenia na rysunku zmiany planu, mieszczącą się w granicach stref bezpieczeństwa od rurociągów naftowych,

 

5)                                                                                     tereny urządzeń systemu rurociągów, oznaczone na rysunku zmiany planu symbolem SR.

 

2.                                           Dopuszcza się likwidację nieczynnych, wyłączonych z eksploatacji rurociągów naftowych.

 

3.                                           System rurociągów naftowych, o których mowa w ust. 1 stanowi pas o długości około 8,551 km i szerokości w granicach stref bezpieczeństwa od skrajnych nitek rurociągu naftowego , położony w dwóch częściach gminy:

 

1)                                                                                     odcinek zachodni, o długości 5,548 km, od granicy z gminą Drohiczyn na zachodzie do granicy z miastem Siemiatycze na wschodzie, przebiegający przez wsie: Krupice, Klekotowo i Słochy Annopolskie;

 

2)                                                                                     odcinek wschodni, o długości 3,003 km, od granicy z miastem Siemiatycze do granicy z gminą Mielnik, przebiegający przez wsie: Anusin, Stacja Siemiatycze.

w którym znajduje się system rurociągów naftowych z istniejącymi dwoma nitkami rurociągów oraz projektowana III nitka rurociągu naftowego DN 800 z towarzyszącą infrastrukturą. Pas ten przecina południową część gminy Siemiatycze, przebiegając częściowo wzdłuż drogi krajowej nr 62 granica województwa – Drohiczyn – Siemiatycze (droga nr 19, którą ten pas przecina) oraz wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 640 (Anusin) – Radziwiłłówka – granica państwa.

 

4.                                           Ustala się granicę strefy bezpieczeństwa w odległości 25 m od projektowanego rurociągu oraz 22,5 m od skrajnego rurociągu istniejącego.

 

5.                                           System rurociągów naftowych, o którym mowa w ust. 1 przebiega przez następujące działki nr geodezyjny:

 

1)                                                                                     we wsi Krupice: 215/1, 217/3, 218/6, 218/7, 219/5, 219/7, 219/8, 224, 225/1, 468;

 

2)                                                                                     we wsi Klekotowo: 4/1, 4/5, 4/6, 7/2, 8, 9, 11/1, 11/2, 12, 13, 17, 18, 19, 21, 22, 23/1, 23/2, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31/1, 31/2, 32, 33, 34/1, 34/2, 35/1, 35/2, 36, 38, 39, 41, 42/1, 42/2, 244, 261, 266;

 

3)                                                                                     we wsi Słochy Annopolskie: 15/1, 15/2, 15/3, 15/4, 16, 35, 36, 51/4, 52/1, 52/2, 53/2, 54/1, 54/2, 54/7, 57/2, 57/3, 58/1, 58/2, 58/3, 58/4, 59/4, 67/1, 67/2, 67/5, 67/6, 67/7, 78, 79/1, 79/2, 79/3, 79/4, 79/5, 79/6, 80/1, 80/2, 80/3, 81, 86/2, 87/1, 87/2, 89/1, 89/2, 89/4, 90/1, 90/3, 90/4, 132/3, 1069, 1070, 1074, 1075, 1075, 1077, 1078;

 

4)                                                                                     we wsi Anusin: 106, 107/1, 107/2, 107/3, 108/2, 108/3, 108/4, 108/9, 109, 110, 111/1, 111/2, 112/1, 112/4, 113/1, 113/2, 114/1, 114/2, 115/1, 115/2, 115/3, 116/1, 117/2, 118/1, 118/2, 118/3, 118/4, 119, 120, 121/1, 121/3, 121/4, 122/1, 122/2, 123/1, 123/2, 123/3, 123/4, 123/5, 123/6, 123/7, 126/1, 126/2, 126/3, 127/2, 127/3, 128/3, 128/6, 129, 130/1, 130/2, 130/3, 130/4, 131, 132, 133, 134/1, 134/2, 134/3, 135/1, 135/2, 136, 137/1, 137/2, 138, 139, 140, 141, 142,. 143, 144, 414, 421, 422, 423, 426;

 

5)                                                                                     we wsi Siemiatycze Stacja: 92, 96, 97, 100, 102, 104, 105, 106, 107, 108, 110, 111, 113, 114, 116, 120, 157, 167, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217/2, 218/2, 218/3, 219/2, 219/3, 220/2, 220/3, 220/4, 221/2, 221/3, 222/2, 222/3, 223/2, 223/3, 224/2, 224/3, 224/4, 225/2, 225/3, 226/2, 226/3, 227/2, 227/3, 228/2, 228/3, 229/2, 229/3, 230/2, 230/3, 231/2, 231/3, 232/2, 232/3, 235, 236, 237, 238, 239, 240/1, 240/2, 241, 242.

                                                                                                    

6         W przypadku pominięcia w ust. 5 pkt 1,2,3,4,5 numerów działek geodezyjnych, przez które przebiega system rurociągów naftowych, lub ich niezgodności ze stanem istniejącym w terenie, o trasie przebiegu systemu rurociągów naftowych decyduje część graficzna planu, stanowiąca zał. nr 1 do niniejszej uchwały.

7         Powierzchnie gruntów rolnych i leśnych, przeznaczonych w planie na cele nierolnicze i nieleśne, związane z budową i eksploatacją systemów rurociągów naftowych określa § 26.

 

§ 6. 1. Ustala się tereny z podstawowym przeznaczeniem pod zabudowę zagrodową obejmujące zabudowę istniejącą na obszarze wsi Słochy Annopolskie i Siemiatycze Stacja, oznaczone na rysunku zmiany planu symbolem RM.

 

2.       Na terenach, o których mowa w ust. 1 dopuszcza się ponadto lokalizowanie:

 

6)                                                                                     lokalnych urządzeń infrastruktury technicznej;

 

7)                                                                                     dróg dojazdowych, parkingów i terenów zieleni.

 

3.       Na terenach, o których mowa w ust. 1, w granicach strefy bezpieczeństwa dopuszcza się użytkowanie według istniejącego przeznaczenia, bez prawa wznoszenia obiektów budowlanych i składowania materiałów palnych.

 

§ 7. 1. Ustala się tereny z podstawowym przeznaczeniem pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną, obejmujące zabudowę istniejącą na obszarze wsi Siemiatycze Stacja, oznaczone na rysunku zmiany planu symbolem MN.

 

2.       Na terenach, o których mowa w ust. 1 dopuszcza się ponadto lokalizowanie:

 

1)       lokalnych urządzeń infrastruktury technicznej;

 

2)       dróg dojazdowych, parkingów i terenów zieleni.

 

3.       Na terenach, o których mowa w ust. 1, w granicach strefy bezpieczeństwa dopuszcza się użytkowanie według istniejącego przeznaczenia, bez prawa wznoszenia obiektów budowlanych i składowania materiałów palnych.

 

§ 8. 1. Ustala się tereny z podstawowym przeznaczeniem pod perspektywiczne złoża kruszywa, położone na obszarach wsi Anusin i Siemiatycze Stacja, położone poza obszarem opracowania, oznaczone na rysunku zmiany planu symbolem PG.

 

2.       Na terenach, o których mowa w ust. 1, wprowadza się zakaz zmiany użytkowania gruntów, w tym dolesień.

 

§ 9. Ustala się tereny wód powierzchniowych śródlądowych, w tym rzeki Szysi oraz rowów melioracyjnych, oznaczone na rysunku zmiany planu symbolem WS.

 

§ 10. 1. Ustala się tereny z przeznaczeniem pod drogi, oznaczone na rysunku zmiany planu symbolem KD.

 

2.       W ramach terenów, o których mowa w ust. 1 ustala się:

 

1)                                           tereny istniejącej drogi krajowej nr 62, oznaczonej symbolem 2 KD;

 

2)                                           tereny istniejącej drogi wojewódzkiej nr 640 (Anusin) – Radziwiłłówka – granica państwa, oznaczone na rysunku planu symbolem 3 KD;

 

3)                                           tereny istniejącej drogi powiatowej Klekotowo-Rogawka, oznaczonej symbolem 4 KD;

 

4)                                           tereny istniejącej drogi gminnej Słochy Annopolskie-Siemiatycze, oznaczonej symbolem 5 KD;

 

5)                                           tereny istniejącej drogi (ulicy Drohiczyńskiej) od drogi wojewódzkiej 3 KD do wsi Siemiatycze Stacja, oznaczonej symbolem 6 KD;

 

6)                                           tereny istniejących dróg rolniczych, oznaczonych symbolem KR.

 

§ 11. Utrzymuje się niżej wymienione istniejące linie elektroenergetyczne, oznaczone na rysunku zmiany planu symbolem e oraz projektowane gazowe, oznaczone symbolem g:

 

1)                   istniejąca linia elektroenergetyczna WN 110 kV Siemiatycze – Adamowo, oznaczona symbolem 1 e WN 110 kv;

 

2)                   istniejące linie elektroenergetyczne SN 15 kV, oznaczone symbolem 2 e SN 15 kV;

 

3)                   istniejące linie elektroenergetyczne niskiego napięcia, oznaczone symbolem 3 e NN;

 

4)                   projektowany gazociąg przebiegający przez wieś Słochy Annopolskie, oznaczony symbolem g.

 

Dopuszcza się w skrzyżowaniach z rurociągami naftowymi budowę nowych oraz przebudowę istniejących linii elektroenergetycznych, w tym ze zmianą tras linii – na zasadach określonych w § 22.

 

§ 12. Utrzymuje się istniejące linie telekomunikacyjne, oznaczone na rysunku zmiany planu symbolem t. Dopuszcza się przebudowę i zmianę tras linii telekomunikacyjnych.

 

§ 13. 1. Wyznacza się tereny rolne, oznaczone na rysunku zmiany planu symbolami RP, RZ i N, których podstawowym przeznaczeniem są:

 

1)                               uprawy polowe, oznaczone symbolem RP;

 

2)                               łąki i pastwiska, oznaczone symbolem RZ;

 

3)                               nieużytki, oznaczone symbolem N.

 

2.       Zasady zagospodarowania terenów rolnych określa § 16.

 

§ 14. 1. Wyznacza się tereny leśne oznaczone na rysunku zmiany planu symbolem ZL.

 

2.                               Na terenach, o których mowa w ust. 1 ustala się zagospodarowanie terenów według art. 3, ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dz. U. Nr 101, poz. 444, z późn. zm.) oraz art. 2. ust. 2 ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (Dz. U. z 2004r nr.121,poz.1266.), o ile zagospodarowanie to jest zgodne z § 16 uchwały.

 

Rozdział 2

 

Zasady i warunki zagospodarowania terenów

 

§ 15. 1. W zakresie ochrony i kształtowania ładu przestrzennego, z uwagi na linowy charakter inwestycji, która narusza ład przestrzenny jedynie w okresie jej realizacji, zaś po jej zakończeniu nie ingeruje w zmiany tego ładu, zasady odnoszące się do tego problemu dotyczą ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu, co zostało sprecyzowane w § 16.

 

2. Niezależnie od tego, na terenie objętym planem występują niektóre elementy urbanistyczne, co do których ustala się następujące zasady: ewentualne uzupełnienia i remonty zabudowy istniejącej w sąsiedztwie przebiegu tras ropociągów naftowych powinny być wykonywane z zastosowaniem tradycyjnych materiałów budowlanych (kamień, cegła, drewno, dachówka lub blachodachówka) oraz tradycyjnej formy architektonicznej obiektów.

 

§ 16. Ustala się zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego, a także szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu, w tym zakazy zabudowy:

 

1. Obszar objęty planem położony jest częściowo na Obszarze Chronionego Krajobrazu „Dolina Bugu”, utworzonego ze względu na unikalne walory przyrodniczo-krajobrazowe rozporządzeniem nr 7/98 Wojewody Białostockiego z dnia 20 maja 1998 r., obejmującego część gmin: Mielnik, Siemiatycze, miasto Siemiatycze i Drohiczyn.

Celem utworzenia obszaru jest ochrona terenów posiadających wysokie walory krajobrazowe, wypoczynkowe i przyrodnicze, przed ich zniszczeniem bądź utratą.

 

2.       Zasady ochrony i kształtowania terenów:

 

Przyjmuje się podstawowe zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego ustalone w „Miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego gminy Siemiatycze”, z uwzględnieniem zasad dotyczących zagospodarowania strefy bezpieczeństwa określonych w ust. 2:

 

1)                                           zasady kształtowania zagospodarowania sieci dolin rzecznych:

 

a)                                                             podstawowe kierunki zagospodarowania to:

 

- zachowanie funkcji i walorów środowiska ekologicznego,

 

- ochrona przez zainwestowaniem i degradacją sanitarną;

 

b)                                                             w celu realizacji kierunków wymienionych w pkt 1 przyjmuje następujące ustalenia:

 

- utrzymuje się dotychczasowy sposób użytkowania terenów jako ciągów naturalnej zieleni łąkowo-pastwiskowej z lokalnymi skupiskami wysokiej zieleni łęgowej bez możliwości ich przekształcania w grunty orne,

 

- zakazuje się wykonywania prac ziemnych naruszających w sposób istotny rzeźbę terenu i układ stosunków wodnych,

 

- zakazuje się odprowadzania ścieków sanitarnych (nie oczyszczonych i oczyszczonych) w ilości, która nie pozwala na utrzymanie odpowiedniej (planowanej) klasy czystości wód poszczególnych odbiorników,

 

- zakazuje się lokalizacji i realizacji wszelkiej zabudowy,

 

2)                                           zasady kształtowania zagospodarowania lasów:

 

a)                                                             podstawowe kierunki zagospodarowania obszarów leśnych:

 

- ochrona walorów przyrodniczych i użytkowych,

 

- utrzymanie trwałości i ciągłości przestrzennej funkcjonowania lasów w ramach systemu ekologicznego gminy, powiatu i województwa;

 

b)                                                             w celu realizacji kierunków wymienionych w pkt 1 przyjmuje się następujące ustalenia:

 

- zachowuje się lasy jako element krajobrazu naturalnego,

 

- należy prowadzić gospodarkę leśną zgodnie z ustaleniami planów urządzenia lasów, uwzględniających zasadę powszechnej ochrony, trwałości utrzymania ciągłości użytkowania oraz dostosowania do ustalonych w planie funkcji i form użytkowania, niezależnie od struktury własności lasów,

 

- zakazuje się wszelkiej zabudowy, z wyjątkiem urządzeń integralnie związanych z funkcją leśną,

 

3)                                           zasady ochrony krajobrazu kulturowego i powierzchni ziemi.

 

W celu ochrony istniejącego krajobrazu i powierzchni ziemi ustala się następujące zasady:

 

a)                                                             należy zrekultywować w kierunku leśnym tereny nieużytków, położonych poza pasem eksploatacji rurociągów naftowych,

 

b)                                                             zakazuje się zmiany użytków zielonych na grunty orne,

 

c)                                                              zakazuje się wszelkiej nowej zabudowy na terenach rolnych,

 

d)                                                             należy chronić istniejący krajobraz przed zmianami poprzez przywrócenie ukształtowania terenu do pierwotnego stanu po zakończeniu inwestycji;

 

4)                                           zasady ochrony wód powierzchniowych i podziemnych:

 

a)                                                             szczegółowe zasady ochrony wód określają przepisy ustawy Prawo wodne,

 

b)                                                             ścieki wprowadzane do wód lub do ziemi winny spełniać warunki określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 listopada 2002 r. w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi oraz wprowadzaniu substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz. U. Nr 212, poz. 1799),

 

c)                                                              należy mieć na uwadze potencjalne zagrożenia dla wód powierzchniowych i podziemnych, wynikające:

 

- z braku oczyszczalni ścieków we wsiach,

 

- z faktu granicznego położenia Bugu,

 

- z negatywnego wpływu działalności związanej z produkcją rolną (nawozy sztuczne),

 

- z ewentualnej awarii rurociągów;

 

d)                                                             przy projektowaniu i wykonawstwie robót w obrębie systemu rurociągów należy mieć na uwadze istniejące urządzenia melioracyjne poprzez zachowanie następujących zasad:

 

- pod rzekami projektowany rurociąg podziemny powinien być wykonany na głębokości co najmniej 1,5 m poniżej dna, a w przypadku, jeśli koryto rzeki wskutek zamulenia byłoby płytsze niż 1,5 m, głębokość ta powinna wynosić nie mniej niż 3,0 m od powierzchni brzegu (odległość między rzędną dna lub brzegu a górną krawędzią obciążników betonowych),

 

- pod rowami i innymi ciekami, w tym również nieuregulowanymi, głębokość założenia rurociągu powinna wynosić co najmniej 1,0 m poniżej dna, a w przypadku cieków płytszych niż 1,0 m. Zachować głębokość (do górnej krawędzi obciążników betonowych) nie mniej niż 2,0 m od powierzchni brzegu,

 

- lokalizację w przypadku kolizji projektowanego obiektu liniowego podziemnego z istniejącymi rurociągami drenarskimi należy uzgodnić z Wojewódzkim Zarządem Melioracji i Urządzeń Wodnych w Białymstoku, Przedstawicielstwo w Bielsku Podlaskim prowadzącym ewidencję urządzeń melioracyjnych oraz oznaczyć je wyraźnie na mapach we wszystkich egzemplarzach projektu budowlanego,

 

- w świetle art. 122, ust. 1, pkt 3 ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. – Prawo wodne (Dz. U. Nr 115, poz. 1229 z późn. zm.) na wykonanie urządzeń wodnych należy uzyskać pozwolenie wodnoprawne. Przepisy te stosuje się również (art. 9, ust. 2, pkt. 1d) do prowadzonych przez wody obiektów liniowych, w tym przypadku rurociągów, krzyżujących się z otwartymi ciekami wodnymi,

 

- na rozwiązania kolizji przewidywanego rurociągu z urządzeniami melioracyjnymi należy wykonać odpowiednią dokumentację (koncepcja, projekt, a w przypadkach gdzie występuje obowiązek uzyskania pozwolenia wodnoprawnego – dodatkowo operat wodnoprawny). Dokumentację tą, opracowaną przez uprawnione osoby, przedłożyć do uzgodnienia w Wojewódzkim Zarządzie Melioracji i Urządzeń Wodnych w Białymstoku, z tym, że dokumentację dotyczącą kolizji z urządzeniami melioracji szczegółowych przedłożyć łącznie z opiniami właściwych gminnych spółek wodnych,

 

- stronami w postępowaniu przy wydawaniu decyzji administracyjnych dotyczących wykonania rurociągu w obrębie urządzeń melioracyjnych są, w przypadku urządzeń melioracji podstawowych (rzeki Szysi) - Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Białymstoku, a w przypadku urządzeń melioracji szczegółowych (rowy, drenowanie użytków rolnych) – właściwie gminne spółko wodne;

 

5)                                           zasady ochrony powietrza atmosferycznego i ochrony środowiska przed hałasem i wibracjami:

 

a)                                                             obowiązują przepisy zawarte w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 6 czerwca 2002 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów niektórych substancji w powietrzu, alarmowych poziomów niektórych substancji w powietrzu oraz marginesów tolerancji dla dopuszczalnych poziomów niektórych substancji (Dz. U. Nr 87, poz. 796) oraz w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 5 grudnia 2002 r. w sprawie wartości odniesienia dla niektórych substancji w powietrzu (Dz. U. z 2003 r. Nr 1, pz. 12),

 

b)                                                             głównym źródłem zanieczyszczenia powietrza atmosferycznego jest ruch kołowy na drogach krajowych nr 19 i 62 oraz wojewódzkiej nr 640,

 

c)                                                              obowiązują normy dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku zawarte w tabelach 1 i 2 stanowiących załącznik do rozporządzenia Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 13 maja 1998 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz. U. Nr 66, poz. 436).

 

3.       Szczególne zasady ochrony i kształtowania terenów w strefie bezpieczeństwa:

1)                                             w strefie bezpieczeństwa nie istnieją przeciwwskazania do dalszego rozwoju infrastruktury związanej z transportem ropy, w związku z tym dopuszcza się zmianę przeznaczenia gruntów dla rozwoju tej funkcji;

 

2)                                             wewnątrz strefy zakazuje się wznoszenia wszelkich budowli nie związanych z rurociągami oraz składowania materiałów palnych;

 

3)                                             wyklucza się możliwość zalesiania gruntów oraz wprowadzania sadów, na terenach wycinki leśnej przez które przebiegają rurociągi dopuszcza się prowadzenie plantacji drzew iglastych do osiągnięcia przez nie wieku 10 lat;

 

4)                                             na terenach rolnych i w gruntach leśnych dopuszcza się nasadzenia pojedynczych drzew w odległości min. 5 m od skrajnych rurociągów;

 

5)                                             utrzymuje się dotychczasowy sposób użytkowania użytków zielonych z wykluczeniem ich przekształcania w grunty orne.

 

§ 17. Ustala się zasady ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej.

 

1.       Przeznacza się do ochrony konserwatorskiej o charakterze nadzoru ścisłego oraz nadzoru strefowego następujące stanowiska archeologiczne oraz odcinki inwestycji, oznaczone na rysunku planu symbolem AR:

 

1)                   stanowisko przeznaczone do nadzoru ścisłego we wsi Słochy Annopolskie „Wilcze Doły” o symbolu 1 AR, obejmujące odcinek około 150 m, znajdujące się w obrębie działki nr geodezyjny 36, określone w dokumentacji AZP jako Słochy Annopolskie 9, obszar AZP 53-83 z nr 35 na obszarze;

 

2)                   odcinki inwestycji przeznaczone do nadzoru strefowego we wsiach:

 

a)                   we wsi Słochy Annopolskie o symbolu 2 AR, obejmujący odcinek około 480 m mieszczące się w obrębie działek nr geodezyjny 58/2, 58/4, 58/3, 54/2,

 

b)                   we wsi Słochy Annopolskie o symbolu 3 AR, obejmujący odcinek około 200 m przebiegający przez stok doliny bezimiennego cieku będącego dopływem Bugu od wysokości drogi gruntowej oznaczonej numerem 1070 do wysokości rowu melioracyjnego znajdującego się we wschodniej części działki nr geodezyjny nr 36,

 

c)                    we wsi Klekotowo o symbolu 4 AR, obejmujący odcinek około 1000 m mieszczące się w obrębie działek nr geodezyjny 23/1, 22, 21, 19, 18, 17, 13, 12, 11/2, 11/1, 7/2, 9, 8, 4/1, 4/6 oraz we wsi Krupice nr geodezyjny: 219/5, 219/7, 219/8, 218/7, 218/6, 217/3.

 

2.       Przeznacza się we wsi Słochy Annopolskie do archeologicznych badań sondażowych teren oznaczony symbolem 5 AR, obejmujący stanowisko archeologiczne zlokalizowane na części działki nr 54/7, znane jako Słochy Annopolskie nr 4 (AZP: 53-83 nr 2). W przypadku potwierdzenia w trakcie badań sondażowych zabytkowego charakteru stanowiska, badania sondażowe należy przekształcić w wyprzedzające badania archeologiczne.

 

3.       Zakres prac na stanowiskach i odcinkach rurociągu naftowego przeznaczonych do nadzorów ścisłych i strefowych obejmuje:

 

1)                                                                         nadzór archeologiczny nad wstępnymi pracami ziemnymi (odhumusowaniem pasa terenu przeznaczonego pod budowę);

 

2)                                                                         rozpoznanie powierzchniowe odhumusowanego pasa terenu,

 

3)                                                                         przeprowadzenie badań wykopaliskowych na obiektach (stanowiskach) archeologicznych i historycznych ujawnionych w trakcie nadzorów.

 

§ 18. Wymagania wynikające z potrzeb kształtowania przestrzeni publicznych na obszarze planu nie występują.

 

§ 19. Parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu, w tym linie zabudowy, gabaryty obiektów i wskaźniki intensywności zabudowy na obszarze planu nie występują.

 

§ 20. Granice i sposoby zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, ustalonych na podstawie odrębnych przepisów, w tym terenów górniczych, a także narażonych na niebezpieczeństwo powodzi oraz zagrożonych osuwaniem się mas ziemnych –problemy na obszarze planu nie występują.

 

§ 21. W zakresie szczegółowych zasad i warunków scalania i podziału nieruchomości, z uwagi na specyfikę planu nie występuje potrzeba regulacji stosunków własnościowych. Scaleń i podziałów nieruchomości można dokonywać zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami.

 

§ 22. W zakresie modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji i infrastruktury technicznej:

 

1. Przyjmuje się podstawowe zasady budowy projektowanego systemu rurociągów naftowych zawarte w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać bazy i stacje paliw płynnych, rurociągi dalekosiężne do transportu ropy naftowej i produktów naftowych i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 98, poz. 1067). Najważniejsze z nich to:

 

1)                                           rurociągi powinny być prowadzone po trasach zbliżonych do linii prostych;

 

2)                                           trasa rurociągu powinna być łatwo dostępna o każdej porze roku dla ciężkiego sprzętu mechanicznego;

 

3)                                           ustala się strefę bezpieczeństwa dla terenu rurociągów o szerokości 25 m od rurociągu projektowanego i  22,5 m od skrajnego rurociągu istniejącego;

 

4)                                           w granicach strefy bezpieczeństwa dopuszcza się użytkowanie terenu według istniejącego przeznaczenia, bez prawa wznoszenia obiektów budowlanych i składowania materiałów palnych;

 

5)                                           rurociągi powinny być ułożone w ziemi, aby przykrycie wynosiło:

a)       1 m na gruntach użytków rolnych,

 

b)       1,1 m na bagnach i gruntach torfowych;

 

6)                                           przy skrzyżowaniu rurociągu naftowego z rurociągiem gazowym, rurociąg gazowy powinien znajdować się nad rurociągiem naftowym;

 

7)                                           w przypadku skrzyżowania się rurociągu z linią kablową, rurociąg należy ułożyć pod kablem w odległości 0,8 m od kabla, kabel zaś należy zabezpieczyć stalową rurą ochronną wystającą co najmniej 2 m poza obrys rurociągu z każdej strony;

 

8)                                           przy przechodzeniu przez obszary gruntów zdrenowanych lub nawadnianych przy użyciu deszczowni rurociąg należy ułożyć co najmniej 0,5 m pod siecią sączków drenarskich i rurociągów deszczownianych;

 

9)                                           przy współbieżnym prowadzeniu rurociągu z rurociągami o różnym przeznaczeniu oraz z kablami energetycznymi telekomunikacyjnymi, osiowa odległość od tego rurociągu do sąsiedniego rurociągu lub kabla nie powinna być mniejsza niż 8 m. Nie dotyczy to kabla związanego z pracą rurociągu, gdzie minimalna odległość może wynosić 5 m;

 

10)                                        odległość pomiędzy osiami równolegle układanych rurociągów powinna wynosić o najmniej 1 m. Nie dotyczy to przejścia przez przeszkody wodne oraz rurociągów na terenie stacji pomp;

 

11)                                        odległość rurociągów od napowietrznych linii elektroenergetycznych o napięciu do 220 kV i telekomunikacyjnych, wzdłuż których układa się rurociąg, w terenie niezabudowanym, od obrysu fundamentu słupa lub rzutu poziomego skrajnego przewodu, powinna być równoważona z wysokością najwyższego słupa danej linii energetycznej. W terenie leśnym lub o zabudowie do 10 m, a dla linii niskiego napięcia i telekomunikacyjnych – do 5 m;

 

12)                                        odległość rurociągów od podziemnych części napowietrznych linii elektroenergetycznych i telekomunikacyjnych krzyżujących się z rurociągiem (ustój, podpora, odciążka, uziom) nie powinna być mniejsza niż 4 m;

 

13)                                        w przypadku kolizji projektowanych obiektów z urządzeniami elektroenergetycznymi  należy urządzenia te dostosować do projektowanego zagospodarowania przestrzennego zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami. Przebudowa, która winna być zrealizowana kosztem inwestora inwestycji podstawowej dotyczy nie tylko zmian tras linii elektroenergetycznych, lecz również wykonania odpowiednich obostrzeń i uziemień. Warunki przebudowy należy uzyskać w Zakład Energetyczny Białystok S.A. w przypadku kolizji projektowanych obiektów z urządzeniami WN lub Rejonu Energetycznego Bielsk Podlaski, gdy przebudowa dotyczy urządzeń SN i NN;

 

14)                                        przejścia pod rowami melioracyjnymi należy układać na takiej głębokości, aby górna tworząca rurociągu znajdowała się w odległości co najmniej 1 m od dna rowu;

 

15)                                        dopuszcza się naziemne układanie rurociągu w przypadkach i na zasadach określonych w przepisie szczególnym wymienionym na wstępie;

 

16)                                        rurociągu powinny mieć zainstalowaną armaturę odcinającą w odległościach ustalonych w przepisie szczególnym wymienionym na wstępie;

 

17)                                        przy przejściach rurociągów pod wodami, gdy szerokość lustra wody jest większa niż 20 m należy zainstalować po obu stronach armaturę odcinającą rurociąg;

 

18)                                        przejścia rurociągów pod torami kolejowymi oraz drogami kołowymi powinny być wykonane w miejscach gdzie są one położone, na nasypie lub na rzędnej równej rzędnej terenu, z zastosowaniem przepisu szczególnego wymienionego na wstępie;

 

19)                                        odległość projektowanego rurociągu, jak też infrastruktury towarzyszącej od krawędzi jezdni drogi krajowej nr 62 nie może być mniejsza niż 25 m;

 

20)                                        odległość projektowanego rurociągu, jak też infrastruktury towarzyszącej od krawędzi jezdni drogi wojewódzkiej nr 640 nie może być mniejsza niż 25 m.

 

2. Dopuszcza się realizację utwardzenia istniejących i projektowanych dróg rolniczych, przechodzących przez system rurociągów naftowych, oraz przebudowę istniejących linii i budowę linii wodociągowych, kanalizacyjnych, elektrycznych, gazociągowych, telekomunikacyjnych, służących do obsługi bezpośredniej mieszkańców na zasadach określonych w ust. 1.

 

§ 23. Do czasu realizacji inwestycji obszar objęty planem pozostawia się w dotychczasowym sposobie użytkowania.

 

§ 24. Problem granic obszarów wymagających przekształceń lub rekultywacji na terenie planu nie występuje.

 

Rozdział 3

 

Przepisy pozostałe

 

§ 25. 1. W zakresie przedsięwzięć obrony cywilnej i zasad ochrony przeciwpożarowej należy zachować warunki realizacji i eksploatacji rurociągów naftowych określone w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać bazy i stacje paliw płynnych, rurociągi dalekosiężne do transportu ropy naftowej i produktów naftowych i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 98, poz. 1067).

 

2.       Należy zorganizować monitoring na wypadek awarii i wycieku ropy naftowej i system powiadamiania służb policji i straży pożarnej.

 

§ 26. 1. Na podstawie decyzji Wojewody Podlaskiego Nr ŚR.V.77111-142/04 z dnia 18 marca 2004 r. przeznacza się czasowo na cele nierolnicze, określone w niniejszej uchwale, ogółem 7,7182 ha gruntów rolnych, w tym:

 

Miejscowość

Powierzchnia gruntów  w ha przeznaczonych czasowo na cele nierolnicze

Ogółem

Grunty mineralne klasy IV

Grunty organiczne

Razem

7,7182

5,4968

2,2214

w tym:

Słochy Annopolskie

Klekotowo

Krupice

 

5,6507

0,3620

1,7055

 

5,4968

-

-

 

0,1539

0,3620

1,7055

 

 

2. Na podstawie decyzji Wojewody Podlaskiego Nr ŚR.V.77111-310/04 z dnia 8 kwietnia 2004 r. przeznacza się na cele nieleśne, określone w niniejszej uchwale, lasy i grunty leśne nie stanowiące własności Skarbu Państwa, o łącznej powierzchni 4,7098 ha, w tym we wsiach:

 

1)                                                                         Krupice – 0,0043 ha;

 

2)                                                                         Klekotowo – 0,1554 ha;

 

3)                                                                         Słochy Annopolskie – 0,2264 ha;

 

4)                                                                         Anusin – 2,4468 ha;

 

5)                                                                         Siemiatycze Stacja – 1,8769 ha.

 

3.Przeznacza się na cele nieleśne, określone w niniejszej uchwale, lasy i grunty leśne Skarbu państwa, o łącznej powierzchni 0,2500 ha, na podstawie:

1)       pisma Ministra Środowiska Nr ZS-2120-113/2004 z dnia 3 czerwca 2004r – 0,0400 ha;

2)       decyzji Ministra Środowiska Nr DL. Lp-4791-38/rl/2004 z dnia 4 czerwca 2004r – 02100 ha.  

 

§ 27. Ustala się stawkę procentową służącą naliczaniu jednorazowej opłaty w związku ze wzrostem wartości nieruchomości będących przedmiotem zmiany planu w wysokości 0% (słownie: zero procent).

 

Rozdział 4

 

Przepisy końcowe

 

§ 28. Traci moc § 24 uchwały Nr XV/106/2000 Rady Gminy Siemiatycze z dnia 25 października 2000 r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Siemiatycze (Dz. Urz. Nr 30, poz. 468, z późn. zm.).

 

§ 29. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Siemiatycze.

 

§ 30.Uchwała wchodzi w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

 

 

Andrzej Sycewicz

Przewodniczący Rady Gminy

 

 

 

 

 

Zał. Nr 2

do uchwały Nr XII/74/04

Rady Gminy Siemiatycze

z dnia 8 czerwca 2004 r.

 

 

 

 

 

Stwierdzenie zgodności

 

zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Siemiatycze

obejmującego system rurociągów naftowych, składający się z istniejących nitek oraz projektowanej III nitki rurociągu naftowego DN 800 z towarzyszącą infrastrukturą ze Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Siemiatycze

 

Na podstawie art. 20, ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717, zm. z 2004 r. Nr 6, poz. 41) Rada Gminy stwierdza zgodność zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Siemiatycze obejmującego system rurociągów naftowych, składający się z istniejących nitek oraz projektowanej III nitki rurociągu naftowego DN 800 z towarzyszącą infrastrukturą ze Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Siemiatycze uchwalonego uchwałą Nr IX/52/99 Rady Gminy w Siemiatyczach z dnia 10 września 1999 r.

 

 

Przewodniczący Rady Gminy

 

Andrzej Sycewicz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zał. Nr 3do uchwały Nr XII/74/04

Rady Gminy Siemiatycze

z dnia 8 czerwca 2004 r.

 

 

Sposób rozpatrzenia

 

nieuwzględnionych przez Wójta Gminy Siemiatycze uwag wniesionych do projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Siemiatycze obejmującego system rurociągów naftowych, składający się z istniejących nitek oraz projektowanej III nitki rurociągu naftowego DN 800 z towarzyszącą infrastrukturą w trakcie jego wyłożenia do publicznego wglądu w dniach od 26 stycznia do 16 lutego 2004 r. i 14 dni po jego wyłożeniu

 

Na podstawie art. 20, ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717, zm. z 2004 r. Nr 6, poz. 41) Rada Gminy, po rozpatrzeniu przedstawionej przez Wójta Gminy Siemiatycze listy nieuwzględnionych uwag wniesionych do projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Siemiatycze rozstrzyga je w sposób następujący:

 

§ 1. Nie uwzględnia się uwagi wniesionej w dniu 1.03.2004 r. przez Pana Tomasza Pietraszko, zam. we wsi Siemiatycze Stacja, ul. Leśna 16, dotyczącej wniosku w sprawie obniżenia stawki podatku, ponieważ wniosek ten nie dotyczy bezpośrednio projektu planu miejscowego.

 

§ 2. Nie uwzględnia się uwag wniesionych w dniu 27.02.2004 r. przez Pana Józefa Wysockiego, zam. we wsi Słochy Annopolskie 37, występującego jako pełnomocnik Pani Joanny Wysockiej, dotyczących:

 

a)                   określenia w planie, iż obejmuje on budowę trzeciej nitki rurociągu, podczas gdy już istnieją trzy nitki, a budowa dotyczy czwartej nitki.

Określenie nazwy planu miejscowego jako realizacja III nitki rurociągu naftowego jest nazwą własną obiektu, wynikającą z nazewnictwa istniejących rurociągów, w którym faktycznie istniejąca 3 nitka jest nitką awaryjną.

Sens nazewnictwa nie ma znaczenia w planie miejscowym, którego celem jest umożliwienie realizacji następnej nitki rurociągu, niezależnie od tego ile nitek już istnieje.

Plan w § 5 ustala system rurociągów naftowych obejmujący wszystkie rurociągi naftowe, w tym 3 istniejące i 1 projektowany.

 

b)                   uwzględnienia w planie zapisu o lokalizacji projektowanej nitki rurociągu w miejsce istniejącej nitki awaryjnej, którą należy najpierw zlikwidować.

Inwestor nie przewiduje w najbliższym czasie demontażu awaryjnej nitki, jednakże projekt planu przewiduje możliwość jej demontażu, gdy zajdzie taka potrzeba (§ 5, ust. 2).

 

c)                    zastrzeżenia co do opinii biegłych odnoszących się do nieczynnej nitki rurociągu i jej wpływu na środowisko w przypadku pozostawienia jej w gruncie.

Zastrzeżenia te nie odnoszą się do planu miejscowego.

 

d)                   zastrzeżenia co do oceny wpływu projektowanych rurociągów na bezpieczeństwo mieszkańców w wyniku braku planów ewakuacyjnych i wytyczonych szlaków ewakuacyjnych, braku planów operacyjnych, co do udziału ludności i straży pożarnej w nieszczęśliwych zdarzeniach, braku oświetlenia wsi w ciągu nocy i jego wyłączeń bez konsultacji z mieszkańcami, policją i strażą pożarną.

Uwagi te nie odnoszą się do planu miejscowego.

 

§ 3. Nie uwzględnia się uwag wniesionych w dniu 27.02.2004 r. przez Pana Mikołaja Gawryluka, zam. we wsi Klekotowo 34, dotyczących:

 

a)                   zastrzeżenia co do ilości rurociągów ujętych w planie i wniosku o likwidację nieczynnej nitki rurociągu.

Określenie nazwy planu miejscowego jako realizacja III nitki rurociągu naftowego jest nazwą własną obiektu, wynikającą z nazewnictwa istniejących rurociągów, w którym faktycznie istniejąca 3 nitka jest nitką awaryjną.

Sens nazewnictwa nie ma znaczenia w planie miejscowym, którego celem jest umożliwienie realizacji następnej nitki rurociągu, niezależnie od tego ile nitek już istnieje.

Plan w § 5 ustala system rurociągów naftowych obejmujący wszystkie rurociągi naftowe, w tym 3 istniejące i 1 projektowany.

Inwestor nie przewiduje w najbliższym czasie demontażu awaryjnej nitki, jednakże projekt planu przewiduje możliwość jej demontażu, gdy zajdzie taka potrzeba.

 

b)                   zastrzeżenia co do opinii biegłych odnoszących się do nieczynnej nitki rurociągu i jej wpływu na środowisko w przypadku pozostawienia jej w gruncie.

Zastrzeżenia te nie odnoszą się do planu miejscowego.

 

§ 4. Nie uwzględnia się uwagi wniesionej w dniu 27.02.2004 r. przez Pana Mirosława Wakuluka, zam. we wsi Słochy Annopolskie 46, dotyczącej przeniesienia słupka kontrolnego z jego nieruchomości na miedzę.

Wniosek nie dotyczy projektu planu – może być on zrealizowany przez inwestora.

 

§ 5. Nie uwzględnia się uwagi wniesionej w dniu 20.02.2004 r. przez Państwa Mudel Ogrodnik oraz Romana Ogrodnika, zam. we wsi Słochy Annopolskie 109A, dotyczącej wniosku o umożliwienie rozbudowy domu letniskowego i przekształcenie go na zabudowę mieszkaniową oraz realizację budynków gospodarczych w celu rozwoju agroturystyki.

Prowadzenie działalności agroturystycznej możliwe jest bez zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, na podstawie art. 4, pkt 11 ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (Dz. U. Nr 16, poz. 78, z późn. zm.).

 

§ 6. Nie uwzględnia się uwag wniesionych w dniu 27.02.2004 r. przez Panów: Jerzego Borkułaka, zam. we wsi Słochy Annopolskie 53, Józefa Wysockiego, zam. we wsi Słochy Annopolskie 37, Aleksandra Gumieniaka, zam. we wsi Słochy Annopolskie 73 oraz Mikołaja Gawryluka, zam. we wsi Klekotowo 43, dotyczących:

 

a)                   określenia w planie, iż obejmuje on budowę trzeciej nitki rurociągu, podczas gdy już istnieją trzy nitki, a budowa dotyczy czwartej nitki.

Określenie nazwy planu miejscowego jako realizacja III nitki rurociągu naftowego jest nazwą własną obiektu, wynikającą z nazewnictwa istniejących rurociągów, w którym faktycznie istniejąca 3 nitka jest nitką awaryjną.

Sens nazewnictwa nie ma znaczenia w planie miejscowym, którego celem jest umożliwienie realizacji następnej nitki rurociągu, niezależnie od tego ile nitek już istnieje.

Plan w § 5 ustala system rurociągów naftowych obejmujący wszystkie rurociągi naftowe, w tym 3 istniejące i 1 projektowany.

Nie można się też zgodzić, że istniejąca awaryjna nitka rurociągu stanowi zagrożenie dla środowiska.

 

b)                   wniosku o umieszczenie w planie zapisu o lokalizacji projektowanej nitki rurociągu w miejsce istniejącej nitki awaryjnej, którą należy najpierw zlikwidować.

Inwestor nie przewiduje w najbliższym czasie demontażu awaryjnej nitki, jednakże projekt planu przewiduje możliwość jej demontażu, gdy zajdzie taka potrzeba (§ 5, ust. 2).

 

c)                    wyłączeń oświetlenia wsi, jak też braku planów operacyjno-ratowniczych w celu przeciwdziałania nadzwyczajnym zagrożeniom środowiska ze strony istniejących rurociągów.

Uwagi nie odnoszą się do projektu planu miejscowego, jednakże posiada on zapisy dotyczące zapewnienia bezpieczeństwa, które inwestor, jak też odpowiednie służby odpowiedzialne za bezpieczeństwo będą brały pod uwagę w swojej działalności. Służby te uzgodniły projekt planu miejscowego.

 

§ 7. Nie uwzględnia się uwag wniesionych w trakcie dyskusji publicznej nad projektem zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Siemiatycze z dnia 6.02.2004 r. zawartych w protokole, dotyczących:

 

a)                                           zawarcia umów cywilnoprawnych regulujących warunki i wysokość odszkodowań,

 

b)                                           zawarcia w druku umowy cywilnoprawnej zmienionego zapisu, który będzie zaproponowany przez mieszkańców wsi Słochy Annopolskie,

 

c)                                            projektowania rurociągu w sposób, który daje pełne poczucie bezpieczeństwa mieszkańców wsi Słochy Annopolskie,

 

d)                                           wystąpienia do inwestora w sprawie uregulowania dodatkowego zabezpieczenia stacji zasuw, usytuowanej na terenie gruntów wsi Siemiatycze Stacja.

 

Uwagi te nie dotyczą projektu planu, lecz spraw realizacyjnych, jak też odszkodowawczych i nie mogą być uwzględnione w planie.

 

§ 8. Nie uwzględnia się uwag wniesionych na spotkaniu z mieszkańcami wsi Słochy Annopolskie i Klekotowo w dniu 12.02.2004 rozpatrującego postulaty zgłoszone podczas konsultacji społecznych przeprowadzonych z mieszkańcami wsi Słochy Annopolskie w dniu 8.02.2004, zawarte w protokole, a także zgłoszone do tego protokołu przez Panów: Jerzego Borkułaka, zam. we wsi Słochy Annopolskie 53, Józefa Wysockiego, zam. we wsi Słochy Annopolskie 37, Aleksandra Gumieniaka, zam. we wsi Słochy Annopolskie 73 oraz Mikołaja Gawryluka, zam. we wsi Klekotowo 43, dotyczących:

 

a)       doprecyzowania zapisu w planie, dotyczącego projektu realizacji III lub IV nitki rurociągu, jak też wniosku o ewentualne zastąpienie nie użytkowanej nitki nową nitką.

W planie pozostaje zapis mówiący o projektowanej III nitce rurociągu naftowego.

Określenie nazwy planu miejscowego jako realizacja III nitki rurociągu naftowego jest nazwą własną obiektu, wynikającą z nazewnictwa istniejących rurociągów, w którym faktycznie istniejąca 3 nitka jest nitką awaryjną.

Sens nazewnictwa nie ma znaczenia w planie miejscowym, którego celem jest umożliwienie realizacji następnej nitki rurociągu, niezależnie od tego ile nitek już istnieje.

Plan w § 5 ustala system rurociągów naftowych obejmujący wszystkie rurociągi naftowe, w tym 3 istniejące i 1 projektowany.

 

b)       uwzględnienia w planie zapisu o lokalizacji projektowanej nitki rurociągu w miejsce istniejącej nitki awaryjnej, którą należy najpierw zlikwidować.

Inwestor nie przewiduje w najbliższym czasie demontażu awaryjnej nitki, jednakże projekt planu przewiduje możliwość jej demontażu, gdy zajdzie taka potrzeba (§5, ust. 2).

 

c)        konieczności całonocnego oświetlenia wsi przez cały rok.

Plan miejscowy nie wprowadza takiego obowiązku, ponieważ oświetlenie wsi nie wpływa na stan zagrożenia mieszkańców ze strony rurociągu naftowego.

 

d)       udziału gminy w precyzowaniu umów cywilno-prawnych zawieranych przez inwestora z mieszkańcami wsi.

Wniosek nie dotyczy planu miejscowego.

 

e)       wykonania obwałowań oraz zbiorników chwytających (łapaczy ropy naftowej), na wypadek rozszczelnienia i zapalenia się rurociągów naftowych – projekt planu zapewnia bezpieczeństwo ekologiczne i mieszkańców bez konieczności budowy tych zabezpieczeń, a rurociąg nie stanowi zagrażania w takim stopniu, jak sugerują wnioskodawcy,

 

f)        opracowania planów umożliwiających ewakuację ludności i mienia na wypadek występowania nadzwyczajnych zagrożeń – wniosek nie dotyczy projektu planu,

 

g)       odszkodowań za wyrządzone szkody w wyniku realizacji inwestycji oraz spraw podatkowych – wniosek nie dotyczy ustaleń planu.

Ewentualne odszkodowania wynikające ze spadku wartości nieruchomości w wyniku opracowania planu miejscowego reguluje art. 36 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 70, poz. 717, zm. z 2004 r. Nr 6, poz. 41).

 

 

 

 

Przewodniczący Rady Gminy

Andrzej Sycewicz

 

 

 

 

 

 

 

 

Zał. Nr 4

do uchwały Nr XII/74/04

Rady Gminy Siemiatycze

z dnia 8 czerwca  2004 r.

 

 

 

Sposób realizacji

 

zapisanych w zmianie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Siemiatycze obejmującego system rurociągów naftowych, składający się z istniejących nitek oraz projektowanej III nitki rurociągu naftowego DN 800 z towarzyszącą infrastrukturą inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy oraz zasad ich finansowania, zgodnie z przepisami o finansach publicznych

 

Na podstawie art. 20, ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717, zm. z 2004 r. Nr 6, poz. 41) Rada Gminy nie stwierdza konieczności realizacji inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy oraz zasad ich finansowania, zgodnie z przepisami o finansach publicznych, ponieważ w zmianie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Siemiatycze obejmującego system rurociągów naftowych, składający się z istniejących nitek oraz projektowanej III nitki rurociągu naftowego DN 800 z towarzyszącą infrastrukturą nie zapisano takich potrzeb.

 

 

 

Przewodniczący Rady Gminy

 

Andrzej Sycewicz

 

 

 

Dyrektor Czajkowski podziękował za dużą sprawność organizacyjną Urzędu, Gmina nie czekała na terminy ustawowe . Pan Dyrektor życzył by sobie takiego załatwiania w innych gminach. Zadeklarował dotrzymania wszystkich zobowiązań zawartych w porozumieniu. oprócz zobowiązań będzie PERN starał się dawać i inne dowody obecności na tym terenie.

 

Pkt 6

 

Sprawozdanie Wójta Gminy Siemiatycze z pracy urzędu i realizacji uchwał Rady Gminy.

 

Przewodniczący Rady o przedstwienie informacji z pracy urzędu i realizacji uchwał poprosił Wójta Gminy.

 

Informacja stanowi załącznik nr 2 do protokółu.

 

Pkt 7

 

O przedstawienie sprawozdania z realizacji zadań wynikających z ustawy o pomocy społecznej Przewodniczący rady poprosił Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Grażynę Jaszczołt.

 

Sprawozdanie z realizacji zadań wynikajacych z ustawy o pomocy społecznej zostało przez Radę przyjęte, stanowi załącznik nr 3 do protokółu.

 

Pkt 8

 

O przedstawienie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia Gminnego Planu Rozwoju Gospodarczego Przewodniczący rady  zwrócił się do Sekretarz Gminy.

 

Sekretarz Gminy przedstawiła przyczyny powstania planu, cele  i założenia planu, zadania realizacyjne na lata 2004 – 2006 i zadania perspektywiczne na lata 2007 – 2013. Wskazała sposób zarządzania realizacją planem.

 

Ponieważ  radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały, Przewodniczący Rady zarządził głosowanie jawne projektu uchwały w sprawie

Zatwierdzenia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Siemiatycze.

 

Na 14 Radnych obecnych na Sesji w głosowaniu udział wzięło 14 Radnych

Za przyjęciem uchwały było 14 radnych

Przeciw – 0 Radnych

Wstrzymało się od głosu – O Radnych

 

Uchwała Nr XII/75/04

 

w sprawie zatwierdzenia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Siemiatycze

została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XII/75/04 stanowi  31 stronę protokółu.

 

 

Uchwała  Nr XII/75/04

 Rady Gminy siemiatycze

z dnia 8 czerwca 2004 r.

w sprawie zatwierdzenia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Siemiatycze

Na podstawie art18 ust 2 pkt 6 ustawy z dnia 8 marca 1990 o samorzadzie gminnym ( Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz 1591 z późn. zm. ) Rada Gminy Siemiatycze postanawia:

§ 1. Zatwierdzić Plan Rozwoju Lokalnego Gminy Siemiatycze.

§ 2. Wykonanie uchwały zleca się Wójtowi Gminy.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady Gminy

Andrzej Sycewicz

 

 

Pkt 9

 

Zmiany w budżecie 2004 roku

 

O przedstawienie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie 2004 roku Przewodniczący Rady poprosił Skarbnik Gminy.

 

Plan dochodów gminy uległ zmianie i zwiększył się o 345582 zł z tytułu dotacji celowej z przeznaczeniem na sfinansowanie wdrożeń systemów komputerowych w Opiece Społecznej, na wypłatę dodatków rodzinnych., na wypłacenie wyprawki szkolnej  obejmującej podręczniki szkolne.

 

Ponieważ Radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały

Przewodniczący Rady zarządził głosowanie jawne projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie 2004 roku.

 

Na 14 Radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło 14 Radnych.

Za przyjęciem uchwały było 14 radnych

Przeciw – 0 radnych

Wstrzymało się od głosu – 0 radnych.

 

Uchwała Nr XII/76/04

w sprawie zmian w budżecie 2004 rok została podjęta jednogłośnie.

 

Uchwała Nr XII/76/04 stanowi 33 – 35 stronę protokółu.

 

 

uchwała Nr XII/76/04 rady Gminy Siemiatycze

z dnia 8 czerwca 2004 roku

                                                                                                                         w sprawie zmian w budżecie gminy na 2004 rok

Na podstawie art.18 ust.1 i 2 pkt 4 i pkt 12 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591;  z 2002 r. Nr 23, poz. 220,  Nr 62, poz. 558,  Nr 113, poz. 984,  Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz.1568) oraz art. 109, 110, 112 ust.2  i 124 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003r. Nr 15, poz. 148,  Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594,  Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 1611, Nr 189, poz.1851: z 2004 r. Nr 19, poz. 177, Nr 93, poz. 890 )   uchwala się co następuje :

§ 1. Zwiększa się plan dochodów o kwotę                             419.771 zł z tego:

1) Zadania zlecone :                                                           356.198 zł

a) Dział 751, rozdział 75113 § 2010                  12.320 zł   

b) Dział 852, rozdział 85212 § 2010                343.878 zł

2)  Zadania własne :                                                             63.573 zł

a) Dział 801, rozdział 80101 § 2030                   1.704 

b) Dział 758, rozdział 75805 § 2920                  61.869 zł

§ 2. Zmniejsza się plan dochodów o kwotę                              103.083 zł  z tego :

1)  Zadania zlecone:                                                        103.083 zł

a) Dział 852, rozdział 85214 § 2010                          69.883 zł

b) Dział 852, rozdział 85216 § 2010                          33.200 zł   

§ 3. Zwiększa się plan wydatków o kwotę                           436.829        z tego:

1)  Zadania zlecone:                                                         356.198 

a) Dział 751, rozdział 75113 § 3030            12.320 zł  

b) Dział 852, rozdział 85212 § 3110          336.504 zł

c) Dział 852, rozdział 85212 § 4010              3.980 zł

d) Dział 852, rozdział 85212 § 4110                 685 zł

e) Dział 852, rozdział 85212 § 4120                   98 zł

f) Dział 852, rozdział 85212 § 4210                 596 zł

g) Dział 852, rozdział 85212 § 4300              2.015 zł

2)  Zadania własne :                                                            80.631 zł

a) Dział  600,rozdział 60014 § 6620              66.927 zł

b) Dział 750, rozdział 75020 § 6620                5.000 zł

c) Dział 750, rozdział 75023 § 4270                1.000 zł

d) Dział 750, rozdział 75023 § 4430               2.000 zł

e) Dział 801, rozdział 80101 § 3240               1.704 zł

f)  Dział 921, rozdział 92195 § 4210               1.000 zł

g) Dział 926, rozdział 92695 § 4210               3.000 zł

§ 4. Zmniejsza plan wydatków o kwotę                                   110.083       z tego:

1) Zadania zlecone :                                                            103.083 zł

a) Dział 852, rozdział  85214 § 3110            69.883 zł

b) Dział 852, rozdział  85216 § 3110            33.200 zł

2)  Zadania własne :                                                               7.000 zł

a) Dział 757, rozdział 75702 § 8010               4.000 zł

b) Dział 926, rozdział 92695 § 2820              3.000 zł

§ 5. Budżet Gminy po dokonanych zmianach wynosi :

1) Plan dochodów ogółem    8.486.042 zł

2)  Plan wydatków ogółem   8.976.100 zł z tego :

a)  zadania własne    8.247.974 zł

b)  zadania zlecone      728.126 zł

§ 6. Wzrost wydatków o kwotę 10.058 zł w stosunku do dochodów zostanie pokryty wolnymi środkami z ubiegłego roku. Deficyt budżetowy po zmianach wynosi 490.058 zł.

§ 7.  Objaśnienia zamian w budżecie  zawiera załącznik Nr 1

§ 8.  Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 9. Uchwała  wchodzi w życie  z dniem podjęcia  i podlega ogłoszeniu w  Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

Przewodniczący Rady Gminy

Andrzej Sycewicz

 

  

Załącznik Nr 1 do uchwały Nr XII/76/04

Rady Gminy Siemiatycze  

 

Objaśnienia zmian w budżecie

 

1.Plan  dochodów Gminy  uległ zmianie i  zwiększył się o 419.771 zł. z następujących tytułów:

  - na podstawie decyzji Ministra Finansów i Wojewody Podlaskiego ( pisma FB.II.3011-89/04 oraz FB.II.3011-96/04,  FB.II.3011-110/04 ), zwiększone zostały dotacje celowe w dziale  „Pomoc społeczna „ w rozdziale 85212 w  kwocie 343.878 zł  z przeznaczeniem  na sfinansowanie wdrożenia systemów komputerowych ( 715 zł), na wypłatę świadczeń rodzinnych (332.989 zł) oraz na wypłatę dodatku do zasiłku rodzinnego z tytułu podjęcia nauki w szkole  poza miejscem zamieszkania (10.174 zł) zgodnie z  ustawą z dnia 28 listopada 2003r. o świadczeniach rodzinnych. Zwiększona została dotacja celowa w rozdziale 80101  w kwocie 1.704 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie wyprawki szkolnej, przyznanej jako zasiłek losowy w formie rzeczowej, obejmującej podręczniki szkolne o wartości do 100 zł –dla uczniów podejmujących naukę w klasach pierwszych szkół

podstawowych w roku szkolnym 2004/2005.

- na podstawie decyzji Ministra Finansów pismo Nr ST3-4820-22/2004-przyznana została gminie na 2004r  część rekompensująca subwencji  ogólnej w zakresie kwoty rekompensującej dochody utracone  z tytułu ulg i zwolnień  ustawowych –w wysokości -61.869 zł.

- na podstawie  art.145 ustawy z dnia 23 stycznia  2004r –Ordynacji wyborczej do Parlamentu Europejskiego oraz zawiadomienia Kierownika Krajowego Biura Wyborczego (pismo Nr DBŁ.3101-3-10-54/04) została przyznana dotacja celowa w kwocie 12.320 zł

 z przeznaczeniem na wypłatę zryczałtowanych diet członkom obwodowych komisji wyborczych.

2. Plan dochodów został zmniejszony o kwotę 103.083 zł w oparciu o decyzję Wojewody Podlaskiego pismo nr FB.II.3011-96/04. Zmniejszona została dotacja celowa w rozdziale 85214 w kwocie 69.883 zł. oraz w rozdziale 85216 w kwocie 33.200 zł.

 

2. Analogicznie do zmian  planu dochodów zwiększono lub zmniejszono plan wydatków.

 

Dodatkowo zwiększono plan wydatków o kwotę 66.927zł –z  przeznaczeniem  na dotację celową na rzecz Starostwa Powiatowego w Siemiatyczach   na modernizację drogi powiatowej Skiwy-Duże-Cecele- Klukowo-Rogawka  .Wzrost kosztów spowodowany został  zmianą przepisów dotyczących podatku VAT( wzrost stawki z 7 % na 22%). Zwiększono plan wydatków o kwotę 5.000  zł z przeznaczeniem na dotację dla Starostwa Powiatowego na  współfinansowanie kosztów adaptacji części budynku Starostwa Powiatowego na siedzibę Prokuratury Rejonowej.

 

3. Dodatkowy wzrost wydatków w stosunku do dochodów w kwocie 10.058 zł sfinansowany zostanie  wolnymi środkami z ubiegłego roku .

                                                                             

                                                                                                                            

Pkt 10

 

Odpowiedzi na interpelacje Radnych i zapytania.

 

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych udzielił Wójt Gminy.

 

2.       Jeżeli koszt zakupu jednej kolczykownicy waha się w granicy 100 zł jest możliwość zakupu dla wszystkich wsi.

 

Pkt 11

 

Wolne wnioski

 

1. Radny Malewski proponuje zakupić również tatuownicę dla trzody chlewnej, ponieważ trzody chlewnej w ogóle nie ma czym znakować

 

2. Radny Solaniuk powiedział ,że z racji stanowiska ( inseminator)  jeśli zajdzie taka okoliczność posiada kolczykownicę i od razu kolczykuje bydło w terenie

 

Wójt poinformował, że jeśli kto chce mieć kolczykownicę niech zapisze się u

Kierownika Pierewoja.

 

3.Teresa Karolczuk proponuje ponieważ nie ma skarg od rodziców na dowożenie uczni niech  dowożenie pozostanie na dotychczasowym poziomie

Radni nie zgłosili uwag wobec powyższego zaakceptowano dowożenie na dotychczasowym poziomie.

 

4. Radny Szyszko Władysław poinformował, że komisja Spraw Społecznych

została zaproszona na wspólne posiedzenie komisji miejskiej i powiatowej.

Chodziło głownie o ustalenie imprez sportowych i  kulturalnych     i ich współfinansowanie. Radny Szyszko uważa, że powinno się sporządzić

kalendarz imprez w gminie . We wrześniu odbędzie się spotkanie osób     odpowiedzialnych za kulturę

 

Sekretarz Gminy uważa, że imprezy sportowe w gminie są organizowane a miastu chodzi o to żebyśmy dopłacali do tych imprez, które są organizowane w mieście.

 

5.Radny Umiastowski  powiedził, że  pomimo tego, że jest w powiecie organizowana duża impreza sportowa „ Motokros” powiat nie bierze w niej udziału ponieważ nie stać ich za zakup pucharów.

 

 Pkt 12

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący rady zamknął obrady XII w bieżącej kadencji sesji rady Gminy Siemiatycze.

 

Protokółowała                                                      Przewodniczący Rady

 

Barbara Wysocka                                                  Andrzej Sycewicz

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Siemiatycze

Wytwarzający/odpowiadający: Marta Zarzecka

Wprowadzający: Marta Zarzecka

Data wprowadzenia: 2004-08-13

Data modyfikacji: 2005-03-16

Opublikował: Marta Zarzecka

Data publikacji: 2004-08-13