Protokół Nr XVIII/05

PROTOKÓŁ Nr XVIII/05

z Sesji Rady Gminy Siemiatycze

 

Sesja Rady Gminy Siemiatycze odbyła się 27 kwietnia 2005 roku o godzinie 10:00 w sali konferencyjnej Urzędu Gminy.

 

W posiedzeniu na 15 Radnych udział wzięło 15 Radnych ( lista obecności stanowi załącznik Nr 1 do protokółu).

 

Ponadto w obradach udział wzięli:

 

1.       Wójt Gminy – Edward Zaremba

2.       Sekretarz Gminy – Helena Raszkiewicz

3.       Skarbnik Gminy – Barbara Suszyńska

4.       Eugeniusz Pierewoj – Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego

5.       Grażyna Jaszczołt – Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

6.       Urszula Sfugier – Kierownik Gminnej Biblioteki Publicznej

7.       Sołtysi wsi w terenu gminy ( lista obecności stanowi zalącznik Nr 2 do protokółu.

 

Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady – Andrzej Sycewicz

 

Realizacja Porządku Obrad:

 

Pkt. 2

 

Przyjęcie protokółu z poprzedniej Sesji.

 

Rada Gminy przyjęła protokół z ostatniej sesji rady Gminy Siemiatycze odbytej w dniu 14 marca 2005 roku.

 

Przewodniczący Rady stwierdził, że w Sesji uczestniczy 15 Radnych co stanowi quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

Pkt 3.

 

Przyjęcie porządku obrad.

 

Przewodniczący Rady poinformował, że do porządku obrad należy wprowadzić dodatkowo projekt jeszcze jednej uchwały. Porządek obrad po wprowadzonych zmianach przedstawia się następująco:

 

1.       Otwarcie obrad

2.       Przyjęcie protokółu z poprzedniej Sesji Rady

3.       Przyjęcie porządku obrad

4.       Interpelacje i zapytania radnych

5.       Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w 2004 roku oraz określenie potrzeb w zakresie pomocy społecznej.

6.        Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2004 rok i podjecie uchwał w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy.

7.       Podjęcie uchwał w sprawach:

-          zmian w budżecie gminy na 2005 rok

-          zasad nabywania, zbywania, obciążania nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata.

-          uchwalenia Statutu Gminnej Biblioteki Publicznej w Siemiatyczach

-          zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych.

-          utworzenia Związku Komunalnego Gminy Regionu Puszczy Białowieskiej.

-          przyjęcia Statutu Związku Komunalnego Gminy Regionu Puszczy Białowieskiej.

-          zmiany w regulaminie udzielania pomocy o charakterze socjalnym.

8.       Odpowiedzi na interpelacje radnych i zapytania

9.       Wolne wnioski

10.    Zamknięcie obrad.

 

Przewodniczący Rady zarządził głosowanie jawne nad porządkiem obrad w wersji przedstawionej wyżej.

 

Za porządkiem obrad w wersji przedstawionej  przez  Przewodniczącego Rady głosowało 15 Radnych

Za przyjęciem było 15 Radnych

Przeciw – 0 Radnych

Wstrzymało się od głosu – 0 Radnych

 

Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

 

Odn pkt 4

 

Interpelacje i zapytania Radnych

 

1.       Radny Malewski Edmund proponuje rozważenie możliwości zamknięcia wysypiska śmieci w Boratyńcu Lackim możliwie jak najwcześniej. motywując to tym, że na wysypisko wywożą śmieci mieszkańcy  miasta Siemiatycze. Śmieci fruwają po polach, przeszkadzając w uprawie  gleby.

 

Więcej interpelacji i zapytań nie zgłoszono.

 

Odpowiedź na zgłoszoną interpelację zostanie udzielona w pkt.8 poinformował Przewodniczący Rady.

 

Przewodniczący Rady przedstawił pismo Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa dotyczące gospodarowania na gruntach  „Obszarach o Niekorzystnych Warunkach.” Przedstawił zobowiązania jakie zaciągnęli rolnicy składając wniosek o płatności obszarowe:

-          prowadzenie działalności rolniczej na powierzchni nie mniejszej od tej za którą otrzymali płatności w pierwszym roku, przez 5lat od dnia otrzymania tej płatności.

-          Rolnik nie musi zwracać płatności jeśli zaniechanie działalności nastąpiło nie z jego winy

-    rolnik przestrzega zasad zwykłej dobrej praktyki rolniczej.

-          jeśli rolnik zamierza sprzedać lub odrolnić działkę powinien uwzględnić

     w kalkulacji zwrot pobranych płatności z tytułu ONW.

 

 Odn. pkt. 5

 

Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej  w 2004 roku oraz określenie potrzeb w zakresie pomocy społecznej.

 

O przedstawienie sprawozdania z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w 2004 roku oraz określenia potrzeb w zakresie pomocy społecznej Przewodniczący Rady poprosił Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Grażynę Jaszczołt.

 

Informacja Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej stanowi załącznik  Nr. 3  do protokółu.

 

Rada Gminy przyjęła sprawozdanie z  działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej  za 2004 rok oraz zapoznała się z potrzebami w zakresie pomocy społecznej na 2005 rok..

 

Odn. pkt.6

 

Rozpatrzenie sprawozdania  z wykonania budżetu gminy za 2004 rok i podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy.

 

Przewodniczący Rady poprosił o zabranie głosu Skarbnika Gminy.

 

Skarbnik Gminy przedstawiła:

1)       Zarządzenie  Nr 78/05 Wójta Gminy Siemiatycze w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2004 rok

-          plan i wykonanie dochodów budżetowych

-          plan i wykonanie wydatków budżetowych

-          realizację zadań zleconych

-          zestawienia wykonania planów finansowych wg jednostek organizacyjnych

-          Informację z przebiegu wykonania budżetu gminy za 2004 rok

-          pozytywną opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku na temat sprawozdania z wykonania budżetu za 2004 rok

 

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej  Radny Stanisław Kryński przedstawił protokół z posiedzenia Komisji Rewizyjnej dotyczący sprawozdania z wykonania budżetu za 2004 rok  zakończony wnioskiem o udzielenie absolutorium

 

Wójt Gminy przedstawił informację z pracy Rady Gminy i Urzędu Gminy

Informacja stanowi 4 – 8 stronę protokółu.

 

Informacja

Wójta Gminy z pracy Urzędu Gminy i realizacji uchwał za 2004 rok.

 

 

W minionym roku odbyło się 7 posiedzeń Sesji Rady Gminy natomiast Komisje zbierały się 22 razy. Podjętych zostało 43 uchwały w tym jedna z częściowym naruszeniem prawa, dotyczyło to uchwały w sprawie wynagradzania nauczycieli. Wszystkie pozostałe uchwały zostały wykonane lub są w trakcie realizacji.

                Rada Gminy na wniosek Wójta Gminy dokonała sześciokrotnych zmian w budżecie w szczególności na:

-          zwiększenie dotacji

-          zwiększenia planów wydatków

-          zwiększenia dotacji celowych

natomiast Zarządeniem  Wójt Gminy pięciokrotnie dokonał zmian w budżecie, które dotyczył w zasadzie przesunięć paragrafowych..

 

Postaram się pokrótce przedstawić pracę Urzędu Gminy na podstawie poszczególnych referatów

 

1.W Referacie Organizacyjnym Spraw Obywatelskich z ważniejszych spraw :

 

                W 2004 roku ogółem wpłynęło 34 wnioski w tym 14 na piśmie a 20 zostało zgłoszonych ustnie podczas przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków przez Wójta Gminy. W większości wnioski dotyczyły poprawy infrastruktury wiejskiej, wsparcia działalności i pomocy w rozwiązywaniu lokalnych problemów.

14 wniosków zostało załatwionych  pozytywnie, 2 wnioski zostały przekazane według  właściwości, 10 wniosków ujęto w planach finansowych na kolejne lata a 8 wniosków zostało rozpatrzonych negatywnie kierując się zasadnością wniosków i możliwościami finansowymi.

 

Wydano 715 dowodów osobistych oraz 542 zaświadczenia o zameldowaniu.

Zarejestrowano 46 urodzeń i 97 zgonów oraz 55 związków małżeńskich, przypomnę że w 2003 roku urodzeń było 65 natomiast zgonów 94.

Z tej statystyki wyraźnie wynika że nas ubywa szczególnie niepokojący jest spadek urodzeń.

 

2. W minionym roku Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej wydał:

 

-          324 decyzje  z zadań własnych

-          103 decyzje z zadań zleconych

 

Natomiast przy realizacji ustawy z 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych wydano 286 decyzji.

W dwóch przypadkach nastąpiło odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku – decyzje utrzymano w mocy.

Na opiekę społeczną wydano w 2004 r 804 tyś. zł.- w większości na świadczenia rodzinne ( zasiłki rodzinne i zasiłki pielęgnacyjne )

 

3. W Referacie Finansowym

-          wydano ogółem 4152 decyzje :

-          2177 zaświadczeń

-          wystawiono 493 upomnienia i 54 tytuły wykonawcze  na kwotę 72 tyś. zł

Odwołań od decyzji nie było.

 

 

 

4. W Referacie Rozwoju Gospodarczego

                Wydano 47 decyzji od jednej wniesiono odwołanie  - stanowisko gmniy zostało podtrzymane.

Jedna decyzja dotyczyła zniszczenia plantacji konopi we wsi Romanówka.

Dokonano zmiany w planie zagospodarowania przestrzennego Gminy Siemiatycze dotyczącej  budowy III nitki rurociągu naftowego.

Wydatki inwestycyjne:

-          wykonano asfaltowanie drogi gminnej Grzyby Orzepy – 373 tyś zł.

-          wyasfaltowano odcinek drogi w Szerszeniach do Szkoły Podstawowej – 50 tyś. zł

-          rekultywacja drogi zalesi ostatni odcinek  z dotacją z Urzędu Wojewódzkiego – 20 tyś. zł.

-          rekultywacja drogi Skiwy  z dotacją z Urzędu Wojewódzkiego – 20 tyś zł

-          opracowano studium wykonalności na drogi gminne  pod tytułem „ Dobre Drogi Rozwojem Turystyki w  Gminie Siemiatycze”  - złożono wniosek do Z.P.O.R.R – wniosek został zaakceptowany  - realizacja w tym roku.

-          budowa przydomowych oczyszczalni ścieków  39 szt. z dotacją z Kontraktu Wojewódzkiego 150 tyś. zł.

-          wymiana linii energetycznej w Kułygach i Krupicach

-          dotacja dla Starostawa Powiatowego na wykonanie asfaltu drogi powiatowej na odcinku Rogawka – Klukowo – Cecele – Skiwy – 398 tyś. zł.

-          dotacja dla Starostwa  na siedzibę Prokuratury Rejonowej  18 tyś zł.

-          dotacja dla Gminy Drohiczyn na modernizację ujęcia wody w Narojkach – 10 tyś.zł – pozostała suma wpłacona w tym roku. Jak pamiętamy 13 miejscowości jest podłączonych do tego ujęcia

-          wykonanie podkładów geodezyjnych na drogi które w tym roku mamy złożyć do Z.P.O.R.R

 

5. W    szkolnictwie :

        Najważniejszą sprawą jest budowa sali sportowej w Szkole Podstawowej w Czartajewie. W 2004 roku wydatkowano kwotę 709 tyś. zł. z tego : 459 tyś zł. środki własne i 250 tyś zł. z MEN i S, osiągnięto stan surowy.

-          w okresie letnim wykonano wymianę 32 okien w Szkole Podstawowej w Czartajewie z dotacją celową z rezerwy oświatowej 11.500 zł ,

-          wymiana  wykładziny w budynku drewnianym.

Szkoła Podstawowa w Szerszeniach:

W ramach remontu dokonano wymiany 20 okien w salach dydaktycznych, - -- przeprowadzono remont dwóch łazienek na piętrze ( ułożenie gresu, glazury, wymiana sedesów i umywalek, malowanie , wymiana drzwi )

-          remont korytarza na dole ( malowanie , ułożenie płytek gresowych  w miejsce  p c v)

Szkoła Podstawowa w Kłopotach Bujnach

Wykonano malowanie bieżące sal dydaktycznych w okresie wakacyjnym.

 

Miały miejsce dwa włamania do Szkół w Czartajewie i Szerszeniach : skradziono niewiele  komputer z sekretariatu  ze Szkoły Podstawowej w Szerszeniach, dokonano jednak wielu zniszczeń. Zaszła konieczność wymiany drzwi i kluczy. W celu zabezpieczenia mienia Szkoły zainstalowano alarm w Szkole Podstawowej w Szerszeniach kwota - 7.200 zł.

 

Dwie Szkoły w Tołwinie i Szerszeniach przystąpiły do programu „ Pracownie Komputerowe dla Szkół”. Zostały przygotowane sale dydaktyczne, wykonano instalację sieci komputerowej, zakupiono biurka i krzesełka, zostali przeszkoleni nauczyciele no i nastąpiło opóźnienie dostawy komputerów.

Jak informuje MEN i S na stronie internetowej , w chwili obecnej organizowany jest przetarg mający wyłonić dostawcę sprzętu komputerowego.

 

Na terenie Gminy jest zarejestrowanych  162 przedsiębiorców  prowadzących działalność gospodarcza co daje  zmniejszenie  w porównaniu do 2003 r. o 20 podmiotów gospodarczych.

Mamy obecnie 25 punktów sprzedaży napojów alkoholowych do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży w porównaniu do roku 2003 r. zmniejszyło się o 3  punkty sprzedaży.

 

Nasze mienie chroni 6  jednostek OSP w tym  dwie typu „S” . Jednostki te brały udział w 64 zdarzeniach, które wystąpiły na terenie gminy Siemiatycze.

 

Na dzień 31 grudnia 2004 r Gmina Siemiatycze posiadała zadłużenie z tytułu kredytów i pożyczek w wysokości  302.308 tyś zł. ( W.F.O.S -190 tyś zł. oczyszczalnie przydomowe,  PKO. BP- 112.228 zł sala sportowa Gimnazjum)

 

Ogólnie możemy ocenić , że  rok 2004 dla Gminy Siemiatycze był niezłym rokiem.        

Ponieważ Radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały Przewodniczący Rady zarządził głosowanie jawne projektu uchwały w sprawie

Udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy.

 

Na 15 obecnych na sesji Radnych w głosowaniu udzial wzięło 15 radnych

Za przyjęciem uchwały było 15 radnych

Przeciw – 0 Radnych

Wstrzymało się od głosu – 0 radnych

                                       

Uchwała Nr XVIII/115/05

W sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XVIII/115/05 stanowi 10 stronę protokółu.

 

 

 

 

Uchwała Nr XVIII/115/05

 Rady Gminy Siemiatycze

z dnia 27 kwietnia 2005 roku

w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy  z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 116, poz.1203) oraz art.136 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada  1998 r. o finansach publicznych  (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148,  Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 1611, Nr 189, poz. 1851; z 2004 r Nr 19, poz.177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123 , poz. 1291, Nr 210, poz. 2135, Nr 273, poz. 2703; z 2005 r Nr 14 poz.114), Rada Gminy po rozpatrzeniu sprawozdania z wykonania budżetu za 2004 rok postanawia :

§ 1. Udzielić absolutorium Wójtowi Gminy z tego tytułu.

§ 2.  Przekazać niniejszą uchwałę Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku.

§ 3.  Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 Przewodniczący Rady Gminy

Andrzej Sycewicz 

 

Odn. pkt 7

 

Podjecie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2005 rok.

 

Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie 2005 roku przedstawiła Skarbnik Gminy.

Zmiany w budżecie zachodzą w powodu zwiększonej dotacji w dziale Edukacyjna opieka wychowawcza na pokrycie kosztów udzielania stypendium i zasiłków szkolnych.

W związku z rozstrzygnięciem przetargu pod nazwą „ Dobre drogi rozwojem turystyki w Gminie Siemiatycze”, kwota po przetargu została zmniejszona.

 

Ponieważ Radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały. Przewodniczący Rady zarządził głosowanie jawne uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2005 rok.

Na 15 obecnych na Sesji Radnych w głosowaniu udział wzięło 15 Radnych.

Za przyjęciem uchwały było 15 radnych

Przeciw – 0 Radnych

Wstrzymało się od głosu – 0 Radnych.

 

Uchwała Nr XVIII/116/05

W sprawie zmian w budżecie gminy na 2005 rok została podjęta jednogłośnie.  

 

Uchwała Nr XVIII stanowi 12 – 16 stronę protokółu.

 

 

 

Uchwała Nr XVIII/116/05

Rady Gminy Siemiatycze

z dnia 27 kwietnia 2005 roku

 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2005 rok

Na podstawie art.18 ust.1 i 2 pkt 4 i pkt 12 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591;  z 2002 r. Nr 23, poz. 220,  Nr 62, poz. 558,  Nr 113, poz. 984,  Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz.1568; z 204 r Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203) oraz art. 109, 110, 112 ust.2  i 124 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003r. Nr 15, poz. 148,  Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594,  Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 1611, Nr 189, poz.1851; z 2004 r Nr 19, poz. 177, Nr 93 , poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz. 1291, Nr 210, poz. 2135, Nr 273, poz. 2703 ; z 2005 r Nr 14 poz.114 )   uchwala się co następuje :

§ 1. Zwiększa się plan dochodów o kwotę                            135.747 zł    z tego:

1) Zadania własne :                                                           135.747 zł

a) Dział 801, rozdział  80101 § 0750                 3.000 zł 

b) Dział 801, rozdział  80110 § 0830                7.550 zł                        

c) Dział 854, rozdział  85415 § 2030              62.197 zł

d) Dział 756, rozdział  75615 § 0340              25.000 zł

e) Dział 756, rozdział  75616 § 0360                3.000 zł

f) Dział 756, rozdział  75616 § 0500              35.000 zł

§ 2. Zmiejsza się plan dochodów  o kwotę                          339.211 zł   z tego:

1) Zadania własne :

a) Dział 600, rozdział  60016 § 6298             276.211 zł

b) Dział 756, rozdział  75616 § 0340              25.000 zł

c) Dział 756, rozdział  75615 § 0360               3.000 zł

d) Dział 756, rozdział  75615 § 0500              35.000zł

§ 3. Zwiększa się plan wydatków o kwotę                            141.089        z tego:

1)  Zadania własne:                                                         141.089 zł

a) Dział 600, rozdział  60016 § 4270                42 zł

b) Dział 600, rozdział  60016 § 6050        48.700 zł

c) Dział 754, rozdział 75412 § 4120               200 zł

d) Dział 754, rozdział 75412 § 4430            1.000 zł

e) Dział 801, rozdział 80101 § 4210           3.000 zł

f) Dział 801, rozdział 80101 § 4300           1.000 zł

g) Dział 801 rozdział 80110 § 4300            4.000 zł 

h) Dział 801, rozdział 80110 § 4410           1.000 zł  

i)  Dział 801, rozdział 80110 § 4480          2.550 zł      

j)  Dział 801, rozdział 80114 § 4170          1.200 zł       

k) Dział 852, rozdział 85219 § 4350          1.200 zł      

l) Dział 852, rozdział 85295 § 3110         15.000 zł

m) Dział 854, rozdział 85415 § 3240       62.197 zł

§ 4. Zmniejsza plan wydatków o kwotę                                    344.553       z tego:

1) Zadania własne :                                                         344.553 

a)  Dział 600, rozdział  60016 § 6058         276.211 zł

b) Dział 600, rozdział  60016 § 6059            48.742 zł

c)  Dział 754, rozdział 75412 § 4210              1.200 zł

d) Dział 801, rozdział 80101 § 4260                 500 zł 

e) Dział 801, rozdział 80101 § 4410                  500 zł

f)  Dział 801, rozdział 80114 § 4410                 500 zł

g) Dział 801, rozdział 80114 § 6060                 700 zł                                    

h) Dzial 852 ,rozdział 85214 § 3110            15.000 zł

i) Dział 852, rozdział 85219 § 4300              1.200 zł      

§ 5.  Budżet Gminy po dokonanych zmianach wynosi :

1) Plan dochodów ogółem   10.211.675 zł

2)  Plan wydatków ogółem   11.028.035  zł z tego :

a)  zadania własne    10.240.948 zł

b)  zadania zlecone      787.087 zł

§ 6. Żródłem pokrycia deficytu budżetowego  w kwocie 816.360 zł są następujące przychody:

a) Pożyczka  z WFOŚi GW- w kwocie 56.200zł oraz pożyczka  z NFOŚ i GW w kwocie 131.300zł-zaciągniętych na dotację na rzecz gminy Drohiczyn na współfinansowanie inwestycji pod nazwą „Modernizacja ujęcia wody w Narojkach”

b) Wolne środki w kowcie 302.228 zł

c) Nadwyżka budżetowa  w kwocie 326.632 zł.

§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 8. Uchwała  wchodzi w życie  z dniem podjęcia  i podlega ogłoszeniu w  Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

Przewodniczący Rady Gminy

Andrzej  Sycewicz

 

Załącznik Nr 1 do uchwały Nr XVIII/116/05

Rady Gminy Siemiatycze z  27 04.2005r  

 

Objaśnienia zmian w budżecie

 

1.Plan  dochodów Gminy  uległ zmianie i w efekcie końcowym  zmniejszył się o 203.464 zł. z następujących  tytułów:

  - na podstawie decyzji Ministra Finansów i Wojewody Podlaskiego ( pisma FB.II.3011-49/05 ), zwiększona została dotacja celowa w dziale  „Edukacja  opieka wychowawcza” w rozdziale 85415 w  kwocie 62.197 zł  z przeznaczeniem  na pokrycie kosztów  udzielenia edukacyjnej  pomocy materialnej  dla uczniów  o  charakterze  socjalnym, obejmującej stypendia i zasiłki szkolne dla uczniów  najuboższych, udzielane w formie przedmiotowej: pokrycie kosztów zajęć wyrównawczych lub edukacyjnych oraz pomoc rzeczową.

- w związku z rozstrzygnięciem przetargu na zadanie inwestycyjne pod nazwą „Dobre drogi rozwojem turystki w Gminie Siemiatycze” zmniejszono plan  dochodów o kwotę 276.211 zł

Planowane wydatki na 2005rok z 2.643.201 zł  po przetargu zamknęły się kwotą 2.318.248 zł ( łącznie z  kosztami nadzoru inwestorskiego),

- zwiększono dochody w dziale 801 „Oświata i wychowanie „- w Szkole Podstawowej w Czartajewie o 3.000zł oraz w Gimnazjum Gminnym o  kwotę 7.550 zł.

2. Analogicznie do zwiększenia planu dochodów ,zwiększono plan wydatków w dziale „Edukacyjna  opieka wychowawcza” o kwotę 62.197 zł. oraz dziale 801 Oświata i wychowanie  o 10.550 zł.

Zmniejszono plan wydatków zarówno ,ze środków z Funduszu Europejskiego o kwotę 276.211 zł  jaki i środki własne o kwotę 48.742 zł  (15% całkowitego kosztu zadania) na przebudowe dróg gminnych współfinansowanych z EFRR.

Kwotę  -48.700 zł przeznaczono na   zwiększenie  zadań inwestycyjnych finansowanych  w całości ze środków własnych, to jest na przebudowę drogi gminnej w Szerszeniach o 28.700zł oraz przebudowę drogi gminnej w Cecelach o 20.000zł 

3. Deficyt budżetowy na 2005rok nie uległ zmianie.

 

 

                                                                                                                                                                                     Załącznikr 2 do Uchwały Nr XVIII/116/05 Rady Gminy Siemiatycze  z 27.04.2005r.

WYKAZ ZADAŃ  INWESTYCYJNYCH I ŚRODKÓW NA ICH REALIZACJĘ W 2005 R.

                                                 (w złotych)

 

 

Nazwa zadania inwestycyjnego i

jego lokalizacja

 

 

Rok

rozpocz

 

 

 

Wartość kosztorysowa zadania

 

 

Wydatki poniesione do końca 2004 r.

 

 

Wydatek

w 2005 r.

z tego:

 

Środki własne Gminy

 

Inne środki  pomocowe

 

 

Zakończ.

 

Budżetowe

 

inne

 

Razem

 

 

 

Środki do pozysk

z EFRR

 

 

 

Razem

MENiS

Środki z budżetu państwa

1

2

3

4

5

6

7

 

8

9

10

11

12

1.Przebudowa   dróg gminnych współfinas. z EFRR( droga Rogawka-Czartajew, Baciki Średnie-Czartajew, Lachówka –Krasewice,Romanówka –Leszczka)

 

2003

2005

 

 

 

2.384.248

w tym oprawco.proj

62.500

 

66.000

w tym :

3.500-studium wykonal.

 

2.318.248

 

344.764

 

 

344.764

 

 

232.174

 

1.741.310

 

1.973.484

Budowa sali gimnastycznej przy Szkole Podst. w  Czartajewie

 

2003

2005

 

 

1.356.600

 

 

741.496

 

 

615.104

 

 

365.104

 

 

 

365.104

 

 

250.000

 

 

 

 

250.000

Opracowanie projektu na budowę bloku żywien. przy Szkole Podst.w Czartajewie

2005

2006

 

600.000

 

 

20.000

 

20.000

 

 

20.000

 

 

 

 

Zakup samochodu osobow.- Urząd Gminy

2005

2005

 

55.000

 

 

55.000

 

55.000

 

 

55.000

 

 

 

 

Zakup komputerów do Urzędu Gminy

2005

 

10.000

 

 

10.000

 

10.000

 

 

10.000

 

 

 

 

Zakup komputera do GZOSz

 

2005

 

4.725

 

 

4.725

 

4.725

 

 

4.725

 

 

 

 

 

 

 

 

Opracowanie studium wykonalności na drogi gmine Baciki Bliższe – Kłopoty Patry , Kłopoty Bujny  i Wyromiejki

 

2005

 

8.000

 

 

8.000

 

8.000

 

 

8.000

 

 

 

 

Opracowanie projektu na drogę gminną w Lachówce

 

2005

 

7.000

 

 

7.000

 

7.000

 

 

7.000

 

 

 

 

Opracowanie projektu na drogi gminne Baciki Bliższe- Kłopoty Bujny , Kłopoty Patry i  Wyromiejki  

 

2005

 

42.000

 

 

42.000

 

42.000

 

 

42.000

 

 

 

 

Przebudowa drogi gminnej w  Czartajewie ul. Leśna

2005

66.000

 

66.000

66.000

 

66.000

 

 

 

 

Przebudowa drogi gminnej w  Moczydłach

2005

40.000

 

40.000

40.000

 

40.000

 

 

 

 

Przebudowa drogi gminnej  na Stacji Kolejowej ul. Boczna

2005

70.000

 

70.000

70.000

 

70.000

 

 

 

 

Przebudowa drogi gminnej w  Szerszeniach

2005

88.700

 

88.700

88.700

 

88.700

 

 

 

 

Przebudowa drogi gminnej w  Boratyńcu Ruskim

2005

30.000

 

30.000

30.000

 

30.000

 

 

 

 

Przebudowa drogi gminnej w Cecelach

2005

90.000

 

90.000

90.000

 

90.000

 

 

 

 

Zakup pieca gazowego do Urzędu Gminy

2005

10.000

 

10.000

10.000

 

10.000

 

 

 

 

 

Razem

 

 

4.862.273

 

807.496

 

3.474.777

 

1.251.293

 

 

1.251.293

 

250.000

 

232.174

 

1.741.310

 

2.223.484

 

 

Podjęcie uchwały w sprawie zasad nabywania, zbywania, obciążania nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata.

 

O przedstawienie projektu uchwały w sprawie zasad nabywania, zbywania, obciążania nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata Przewodniczący Rady poprosił Sekretarz Gminy.

 

Sekretarz Gminy przypomniał , że uchwala o treści przedstawionej wyżej była podęta na sesji marcowej ale ponieważ w swojej treści zawierała zapis dotyczący lokali została uchylona przez Wydział Prawa i Nadzoru Urzędu Wojewódzkiego tylko w tej części. Zasady podjęcia uchwały nie zmieniły się.

Zostały wykreślone tylko  zapisy dotyczące lokali.

 

Ponieważ do przedstawionego projektu uchwały radni nie wnieśli uwag.

Przewodniczący Rady zarządził głosowanie jawne projektu uchwały w sprawie zasad nabywania, zbywania, obciążania nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata

 

Na 15 obecnych na Sesji Radnych w głosowaniu udział wzięło 15 Radnych.

Za przyjęciem uchwały było 15 radnych.

Przeciw – 0 Radnych

Wstrzymało się od głosu – 0 Radnych

 

Uchwała Nr XVIII/117/05

w sprawie zasad nabywania, zbywania, obciążania nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata została podjęta jednogłośnie.  

 

Uchwała Nr XVIII/117/05 stanowi 18 –  23 stronę protokółu.

 

 

 

Uchwała Nr XVIII/117/05

Rady Gminy Siemiatycze

z dnia  27 kwietnia 2005 r.

  w sprawie zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata.

Na podstawie art.18. ust. 2 pkt.9 lit.”a” ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz.1591; z 2002r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz 1271 i Nr 214, poz.1806, z 2003r. Nr 80, poz.717, Nr 162,        poz. 1568; z 2004r. Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz.1203 ) oraz art.13 ust.1, art.25, art.34         ust.6, art.37 ust.3, art.68 ust.1, art.70 ust.4, art..73 ust.4, art.76 ust.1, art.98a ust.1 oraz art.146    ust.2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami ( Dz.U.. z 2000r. Nr 46 poz.543; z 2001r. Nr 129, poz.1447,Nr 154, poz1800; z 2002r. Nr 25, poz.253, Nr 74, poz.676, Nr 113, poz.984, Nr 126, poz.1070, Nr 130 poz 1112, Nr 153 poz.1271, Nr 200, poz.1682, Nr 240, poz.2058,; z 2003r. Nr 1, poz 15, Nr 80, poz.717, 720 i 721, Nr 96,        poz. 874, Nr 124, poz. 1152, Nr 162, pz.1568, Nr203, poz.1966, Nr 217, pz.2124; z 2004r.          Nr 6, poz.39, Nr 19, poz 177, Nr 91, poz. 870, Nr 92, poz.880, Nr 141, poz.1492 ) uchwala się co następuje:

                                                                         Rozdział I

                                                                     Zasady  ogólne

  1.1.Uchwała określa zasady nabywana, zbywania, obciążania i zamiany, a także zasady wydzierżawiania i najmu nieruchomości gruntowych na okres dłuższy niż trzy lata.

           2. Ilekroć w uchwale jest mowa o :

Gminie – rozumie się przez to Gminę Siemiatycze;

Wójcie – rozumie się przez to Wójta Gminy Siemiatycze;

ustawie – rozumie się przez to ustawę z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami ( Dz.U. z 2000r. Nr 46  poz. 543 z późn. zm );

Rozdział II

Nabywanie nieruchomości

§ 1. 1. Nabywanie nieruchomości  dokonuje się w wypadkach uzasadnionych interesami gminy, a w szczególności w związku z :

zamierzeniami i potrzebami inwestycyjnymi gminy;

realizacją zadań własnych i zleconych;

realizacją obowiązków gminy wynikających z przepisów szczególnych

 scaleniem nieruchomości i ich ponownym pdziałem;

tworzeniem gminnego zasobu nieruchomości na cele rozwojowe gminy i zorganizowanej działalności inwestycyjnej, na realizację budownictwa mieszkaniowego oraz związanych z tym budownictwem urządzeń infrastruktury technicznej;

realizacją innych celów publicznych.

2. Podstwą nabycia nieruchomości  jest protokół rokowań, zawierający istotne postanowienia przyszłej umowy, w szczególności: opis nieruchomości z uwzględnieniem stanu  prawnego, dane dotyczące włwściciela, informacje o przeznaczeniu nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.

Rozdział III

Zbywanie nieruchomości

§ 2. 1. Wójt przeznacza nieruchomości do zbycia w drodze  zarządzenia stosując tryb przetargowy z uwzględnieniem pierwszeństwa przysługującego nabywcy z ustawy  i niniejszej uchwały.

§ 3. 1. W trybie bezprzetargowym nieruchomości mogą być zbywane w wypadkach określonych w ustawie i przepisach szczególnych.

2. Zwalnia się z obowiazku zbycia w drodze przetargu nieruchomości:

przeznaczone na realizację gminnej infrastruktury technicznej lub na cele publiczne

zbywanej na rzecz osoby, która dzierżawi nieruchomość  na podstawie umowy zawartej co najmniej na 10 lat.

3. Przepisu ust.2 nie stosuje się w przypadku gdy o nabycie nieruchomości ubiega się więcej niż jeden podmiot spełniający określone w nim warunki.

§ 4.  Przy zbywaniu nieruchomości   w drodze przetargu ustala się że:

przedmiotem przetargu jest cena nabycia

cenę wywoławczą w pierwszym przetargu ustala się w wysokości nie niższej niż wartość nieruchomości, określoną przez rzeczoznawcę  majątkowego nie wcześniej niż rok przed pdjęciem zarządzenia o ogłoszeniu o przetargu na zbycie nieruchomości;

do ceny ustalonej zgodnie z pkt. 2 dolicza się koszty pniesione przez gminę na przygotowanie nieruchomości do zbycia;

cenę wywoławczą w drugim przetargu ustala się w wysokości niższej niż wartość  nieruchomości, jednak nie niższej niż 50 % tej wartości;

nieruchomości  nie zbyte w drugim przetargu mogą być zbyte w trybie bezprzetargowym w drodze rokowań za cenę ustaloną w tych rokowaniach, nie niższą jednak niż 40 % wartości nieruchomości.

§ 5. W trybie bezprzetargowym nieruchomości zbywa się za cenę nie niższą od ich wartości ustalonej przez rzeczoznawcę majątkowego, chyba że zastosowano przewidziane ustawą i nniejszą uchwałą bonifikaty.

§ 6. 1 Wójt może udzielić bonifaty od ceny w wypadku przeznaczenia do zbycia w trybie bezprzetargowym nieruchomości :

przeznaczonych na realizację gminnej infrastruktury technicznej oraz innych celów publicznych – w wysokości do 20 %;

kościołom i związkom wyznaniowym mającym uregulowane stosunki z państwem na cele działalności sakralnej – w wysokości do 50 %:

2.W razie zbiegu spraw do bonifikat z tytułów wymienionych w ust.1 stosuje się bonifikatę korzystniejszą dla nabywcy.

§ 7. 1. W wypadku zbycia nieruchomości w trybie bezprzetargowym bądź w drodze rokowań zapłata ceny może być na wniosek nabywcy rozłożona na raty roczne  na czas nie dłuższy niż 10 lat.

      2. W razie rozłożenia zapłaty ceny na raty wysokość pierwszej wpłaty nie może być niższa niż 20 % ustalonej ceny, a pozostała należność rozłożona na raty roczne, podlegające oprocentowaniu:

przy spłacie przez okres do 3 lat – przy zastosowaniu stopy procentowej równej 50 % stopy redyskonta weksli stosowanej przez Narodowy Bank Polski;

przy spłacie przez okres do 10 lat – przy zastosowaniu stopy procentowej równej 70 % stopy redyskonta weksli stosowanej przez Narodowy Bank Polski.

roszczenia gminy z tego tytułu podlegają, stosowaniu do wielkości rozłożonej na raty, należnemu zabezpieczeniu.

w razie zbycia  nieruchomości przez nabywcę, o którym mowa w ust. 1 raty stają się natychmiast wymagalne.

§ 8. 1.Wysokość pierwszej opłaty rocznej za grunt oddawany w użytkowanie wieczyste wynosi 25 % ceny gruntu, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.

          2. Pierwszą opłatę za ddanie nieruchomości gruntowej w użytkowanie wieczyste w wysokości 15 % ustala się dla nieruchomości:

przeznaczonych pod budowę obiektów sakralnych wraz z budynkami towarzyszącymi, plebanii w parafiach diecezjalnych i zakonnych, archiwów i muzeów diecezjalnych, seminariów duchownych, domów zakonnych oraz siedzib władz kościelnych i związków wyznaniowych;

przeznaczonych na realizację gminnych urządzeń infrastruktury technicznej i innych celów publicznych.

               3. Ustalone zgodnie z ust. 1 pierwsze opłaty z tytułu użytkowania wieczystego gruntu, opłaty roczne obniża się o 10 % jeżeli nieruchomość gruntowa została wpisana do rejestru zabytków.

          4.Osobom fizycznym których dochód miesięcznych na jednego członka rodziny nie przekracza 50 % średniego wynagrodzenia w gospodarce narodowej za ostatni kwartał roku poprzedzającego rok za który opłata ma być wnoszona, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego – udziela  się na ich wniosek 50 %  bnifikaty od opłat rocznych  z tytułu użytkowania weczystego nieruchomości gruntowej.

 

Rozdział IV

Zamiana nieruchomości

§ 9. 1.Zamiany nieruchomości lub lokali dokonuje się w wypadkach uzasadnionych interesami gminy, a w szczególności ze względu:

zamierzenia inwestycyjne;

konieczności realizacji zadań własnych i zleconych;

obowiązki gminy wynikające z przepisów szczegółowych;

scalenie nieruchomości i ich ponowny podział na działki gruntu;

tworzenie gminnych zasobów nieruchomości na cele rozwojowe gminy i zorganizowanie działalności inwestycyjnej;

realizację innych celów publicznych.

             2. Zamiany nieruchomości  dokonuje się po przeprowadzeniu rokowań i sporządzeniu protokółu rokowań, w których uzgadnia się istotne postanowienia przyszłej umowy.

             3. Dokonując zamiany bierze się pod uwagę wartość zamienionych nieruchomości   według wyceny rzeczoznawcy majątkowego.

             4. Rozliczenie należności stron z tytułu zmiany nieruchomości  obejmować może oprócz wartości nieruchomości również odszkodowania i inne wzajemne zobowiązania stron.

Rozdział V

Obciążenie nieruchomości

§ 10. Obciążenie nieruchomości następować będzie według zasad określonych w Kodeksie Cywilnym i ustawie z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece (Dz.U. z 2001r. Nr 124, poz.1361 z późn. zm).

Rozdział VI

Dzierżawa i najem nieruchomości

§ 11. 1. Przeznaczenie nieruchomości do dzierżawy lub najmu następuje w drodze zarządzenia Wójta stosując tryb przetargowy, z zastrzeżeniem ust.2.

           2. Postanowienia ust.1 nie mają zastosowania do nieruchomości :

przeznaczonych na potrzeby administracji samorządowej i publicznej;

przeznaczonych na potrzeby gminnych jednostek budżetowych;

na które nie wyłoniono strony umowy w kolejnych dwóch przetargach głoszonych w trybie § 15 uchwały;

w szczególnych przypadkach uzasadnionych interesami gminy.

§ 12. Przedmiotem przetargu na najem lub dzierżawę nieruchomości jest roczna lub miesięczna stawka czynszu za 1 m2 lub  spełnienie dodatkowych wymogów określonych w warunkach przetargu.

§ 13. Do przeprowadzenia przetargu na najem lub dzierżawę nieruchomości stosuje się odpowiednio zasady i procedury wynikające z obowiązujących przepisów prawa dotyczących przetargów na zbycie nieruchomości stanowiących własność gminy.

§ 14. 1. Dotychczasowemu dzierżawcy lub najemcy przysługuje pierwszeństwo zawarcia umowy na dalszy okres jeżeli na jeden miesiąc przed jej wygaśnięciem złoży pisemną ofertę dzierżawy bądź najmu, jednakże pod warunkiem, że wywiązywał się z pstanowień umowy i o ile to nie będzie kolidowało z interesami gminy.

               2. Pierwszeństwo, o którym mowa w ust.1 przestaje obowiązywać w wypadku przeznaczenia  nieruchomości do zbycia.

§ 15. Należności gminy przewidziane w umowach podlegają zmianie na wypadek spadku siły nabywczej pieniądza, w odstępach rocznych zgodnie ze wskaźnikami wzrostu cen towarów i usług ogłaszanymi przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, określonymi w odrębnych przepisach.

Rozdział VII

Inne postanowienia

§ 16. 1. Nieruchomości gminne przekazywane są bezpłatnie w trwały zarząd na rzecz gminnych jednostek organizacyjnych nie posiadają osobowości prawnej w celu wyposażenia ich w majątek nieruchomy niezbędny do prowadzenia przez nie działalności statutowej.

          2.Inne nieruchmości mogą być tym jednostkom oddawane w najem, dzierżawę lub użyczane na cele związane z ich działalnością statutową.

§ 17. Gminne jednostki organizacyjne zwalnia się od bowiązku ponoszenia opłat z tytułu trwałego zarzadu ustanowionego na nieruchomościach stanowiących własność gminy.

§ 18. 1. Właściciele nieruchomości oraz użytkownicy wieczyści, o których mowa w art. 144 ustawy uczestniczą w kosztach budowy urządzeń infrastruktury technicznej poprzez wnoszenie na rzecz gminy opłat adiacenckich wynoszących 50 % różnicy między wartością jaką nieruchomość miała przed wybudowaniem urządzeń infrastruktury technicznej, a wartością jaką ma po ich wybudowaniu.

               2. Ustala się stawkę procentową opłaty adiacenckiej z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanej zatwierdzeniem podziału w wysokości 50 % różnicy wartości przed i po podziale.

ROZDZIAŁ VIII

Przepisy końcowe

§ 19. Sprawy nie uregulowane niniejszą uchwałą wymagają zgody Rady Gminy Siemiatycze.

§ 20. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi  Gminy Siemiatycze.

§ 21. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

Przewodniczący Rady Gminy

Andrzej Sycewicz

 

 

Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Statutu Gminnej Biblioteki Publicznej w Siemiatyczach.

 

O przedstawienie projektu Statutu Gminnej Biblioteki Publicznej  Przewodniczący Rady poprosił Kierownika Gminnej Biblioteki Publicznej Panią Urszulę Sfugier.

Kierownik Gminnej Biblioteki Publicznej zapoznała z przepisami prawnymi na podstawie których działa gminna Biblioteka Publiczna, przedstawiła cele i zadania Biblioteki, oraz zasady finansowania biblioteki.

 

Ponieważ radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały, Przewodniczący Rady zarządził głosowanie jawne projektu uchwały w sprawie zmiany Statutu Gminnej Biblioteki Publicznej w Siemiatyczach.

 

 Na 15 obecnych na Sesji radnych w głosowaniu udział wzięło 15 Radnych.

Za przyjęciem uchwały było 15 Radnych

Przeciw – 0 Radnych

Wstrzymało się od głosu – 0 Radnych

 

 Uchwała Nr XVIII/118/05

w sprawie zmiany Statutu Gminnej Biblioteki Publicznej w Siemiatyczach

została podjęta jednogłośnie.

 

Uchwała Nr XVIII/118/05 stanowi 25 – 28 stronę protokółu.

       

 

 Uchwała Nr XVIII/118/05

Rady Gminy Siemiatycze

z dnia  27 kwietnia 2005 roku

w sprawie zmiany Statutu Gminnej Biblioteki Publicznej w Siemiatyczach.

Na podstawie art. 18 ust 2 pkt 9 lit h ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym ( Dz.U z 2001r Nr 142, poz.1591 z 2002 r Nr 23, poz.220,Nr 62,poz.558, Nr 113, poz. 981, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz.1806. z 2003r Nr 80, poz.717, Nr 162 poz 1568) oraz art. 11 ust 1 i 3 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r o biblitekach ( Dz. U. Nr 85, poz.539, z 1998 r Nr 106, poz. 668 z 2001 r Nr 129, poz. 1440 z 2002 r Nr 113, poz. 984) Rada Gminy uchwala co nastepuje:

§ 1. Uchwala Statut Gminnej Biblioteki Publicznej w Siemiatyczach, stanowiący załacznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Traci moc Uchwała Nr XV/105/2000 Rady Gminy Siemiatycze w sprawie nadania Statutu Gminnej Biblioteki Publicznej.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Siemiatycze.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa podlaskiego.

Przewodniczący Rady Gminy

Andrzej Sycewicz

 

 

 

 Załącznikdo uchwały Nr XVIII/118/05

Rady Gminy Siemiatycze

z dnia 27 kwietnia 2005 r.

Statut Gminnej Biblioteki Publicznej w Siemiatycza

I postanowienia ogólne

§ 1. Gminna Biblioteka Publiczna w Siemiatyczach zwana dalej „Bibloteką” działa na podstawie:

Ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r o bibliotekach (Dz.U.z 2001 r Nr 129 poz. 1440 z póź. zm.)

Ustawy z dnia 25 października 1991 r o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej ( Dz. U. Z 2001 r Nr 13 poz. 123 z póź zm.)

Niniejszego statutu.

§ 2. Biblioteka jest samorządową instytucją kultury dzialajaca w obrębie krajowej sieci bibliotecznej.

Siedzibą Biblioteki jest miasto Siemiatycze, a obszarem dzialania teren gminy Siemiatycze.

W Skład Biblioteki wchodzą dwie filie:

- Filia Gminnej Biblioteki Publicznej w Szerszeniach z siedzibą w Szkole Podstawowej

- Filia Gminnej Biblioteki Publicznej w Czartajewie z siedzibą w Szkole Podstawowej.

§ 3. Nadzór nad organizacją i funkcjonowaniem Biblioteki sprawuje Wójt Gminy Siemiatycze

Nadzór merytoryczny nad dzialalnością Biblioteki sprawuje i pomocy udziela: Księżnica Podlaska w Bialymstoku.

§ 4. Biblioteka jest wpisana do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez organizatora i posiada osobowość prawną.

Biblioteka uzywa pieczęci podłużnej z nazwą i adresem Biblioteki.

II CELE I ZADANIA BIBLIOTEKI

§ 5. Biblioteka zapewnia obsługę biblioteczną mieszkańcom gminy Siemiatycze, służy rozwijaniu i zaspakajaniu potrzeb czytelniczych i informacyjnych mieszkańcom gminy, upowszecznianiu wiedzy i nauki, rozwojowi kultury, dba o sprawne funkcjonowanie sieci bibliotecznej i systemu informacyjnemu na terenie gminy.

§ 6. Do szczegółowego zakresu dzialań Biblioteki należy:

Gromadzenie i opracowanie materiałów bibliotecznych z uwzględnieniem materiałów dotyczacych wlasnego regionu.

Udostępnienie zbiorów na miejscu, wypożyczanie na zewnątrz, prowadzenie wymiany międzybibliotecznej.

Organizowanie czytelnictwa i udostepnianie materiałów bibliotecznych ludzom chorym i niepelnosprawnym.

 Prowadzenie dzialanlości informacyjnej, bibliotecznej, udostepnianie informacji wlasnych i zewnętrznych.

Popularyzacja ksiązki, informacji, wiedzy, czytelnictwa, i metody pracy bibliotecznej.

Współdziałanie z bibliotekami innych sieci, instytucjami i organizacjami  i towarzystwami w zakresie rozwoju i zaspakajaniu potrzeb oświatowych i kulturalnych społeczeństwa.

§ 7. Biblioteka może podejmować również inne dzialania wynikające z potrzeb środowiska.

III ORGANIZACJA I ZARZĄDZNIE BIBLIOTEKĄ

§ 8. Na czele Biblioteki stoi kierownik, który kieruje jej dzialalnością, reprezentuje Bibliotekę na zewnątrz jest za  nią odpowiedzialny.

Kierownika powołuje i odwołuje Wójt Gminy Siemiatycze.

§ 9. W Bibliotece zatrudnia się pracowników dzialalnośći podstawowej.

Pracowników zatrudnia , zwalnia i awansuje kierownik Biblioteki.

Zakres czynności poszczególnych pracownikow Biblioteki oraz sposób realizacji powierzonych im zadań ustala Kierownik.

§ 10. Kierownik i pracownicy Biblioteki powinni posiadać odpowiednie do zajmowanych stanowisk kwalifikacje okreslone w odrebnych przepisach.

§ 11. Wynagordzenia pracowników Biblioteki ustalane są na podstawie odrębnych przepisow .

§ 12. Biblioteka może prowadzić wypożyczalnie, czytelnie, oddziały dla dzieci,filie biblioteczne, punkty biblioteczne oraz inne formy udostepniania zbiorow bibliotecznych.

Zasady i warunki lorzystania z Biblioteki określa regulamin nadany przez Kierownika Biblioteki po zasiegnięciu opinii organizatora.

§ 13. Przy bibliotece i ich filiach  mogą dzialać Koła Przyjaciół Biblioteki, powolane na podstawie obowiązujących przepisów.

IV GOSPODARKA FINANSOWA BIBLIOTEKI

§ 14. Biblioteka prowadzi gospodarkę finansową na zasadach określonych w ustawie o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.

§ 15. Biblioteka jest finansowana z budżetu organizatora, z dochodów własnych oraz innych źródeł.

§ 16. Biblioteka może pobierać opłaty za:

Usługi informacyjne, biblioteczne,i za wypożyczania międzybiblioteczne.

Wypożyczenia materiałów audiowizualnych.

Nie zwrócone w terminie materiały biblioteczne.

Uszkodzenie lub zniszczenie materiałów bibliotecznych.

W formie kaucji – za wypożyczone materiały biblioteczne.

§ 17. Obsługę finansowo-księgową i rachunkowość prowadzi referat finansowo-księgowy Urzędu Gminy Siemiatycze na podstawie stosowanego upoważnienia Kierownika Biblioteki.

§ 18. Podstawą gospodarki finansowej Biblioteki jest roczny plan finansowy, zatwierdzony przez Wójta Gminy Siemiatycze, za którego realizację odpowiedzialny jesy Kierownik Biblioteki.

V POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 19. Zmiany w statucie biblioteki mogą być dokonane w trybie wlaściwym dla jego nadania.

§ 20. Statut wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego..

 

O zabranie głosu w sprawie projektu uchwały w sprawie zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych Przewodniczący Rady poprosił Wójta Gminy.

 

Wójt poinformował, że  łatwiej jest ubiegać się o dopłaty z funduszy strukturalnych do modernizacji dróg gminnych i dlatego projekt uchwały dotyczy przekształcenia dróg lokalnych na drogi gminne. Zostały przedstawione nazwy zmienianych dróg.

 

Ponieważ radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały, Przewodniczący Rady zarządził głosowanie jawne projektu uchwały w sprawie

zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych.

 

Na 15 obecnych na Sesji radnych w głosowaniu udział wzięło 15 radnych

Za przyjęciem uchwały było 15 radnych

Przeciw – 0 Radnych

Wstrzymało się od głosu – 0 Radnych

 

 Uchwała Nr XVIII/119/05

w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XVIII/120/05 stanowi 30 stronę protokółu.

 

 

 

Uchwała Nr  XVIII/119/05

Rady Gminy Siemiatycze

z dnia  27 kwietnia 2005 roku.

w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych.

Na podstawie art. 18 ust 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 r Nr 142 poz. 1591, z 2002 r Nr 23 poz 220 , Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806 z 2003 r Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568 z 2004 r Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203 oraz art. 7 ust 2 i 3 ustawy z dnia 21 marca 1985 r o drogach publicznych ( Dz. U. z 2000 r Nr 71, poz. 838,  Dz. U. Nr 86 poz. 958) Rada Gminy Siemiatycze uchwala co nastepuje:

§ 1. Po zasięgnięciu opinii Zarządu Powiatu siemiatyckiego do kategorii dróg gminnych zostają zaliczone drogi:

- droga dojazdowa na odcinku od drogi krajowej Nr 19 do wsi Wyromiejki położona na gruntach wsi Wyromiejki o Nr geodezyjnym 87 i gruntach wsi Czartajew Nr geodezyjny 458

- droga lokalna na odcinku od drogi powiatowej Nr 1761B przez wieś Baciki Bliższe do drogi powiatowej Nr 1760B położonej na gruntach wsi Baciki Bliższe o Nr geodezyjnym 303 i 304

- droga dojazdowa na odcinku od wsi Kłopoty Bujny do wsi Kłopoty Patry położona na gruntach wsi Kłopoty Bujny o Nr geodezyjnym 101/2 i gruntach wsi Kłopoty Patry o Nr geodezyjnym 99/2 i 100

§ 2. Wykonanie uchwały powierza  się Wójtowi Gminy

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

Przewodniczący Rady

Andrzej Sycewicz

 

 

Wójt Gminy przedstawił projekt uchwały w sprawie utworzenia Związku Komunalnego  Regionu Puszczy Białowieskiej.

W uzasadnieniu projektu stwierdził, że  celem utworzenia związku jest wspólna realizacja zadań w zakresie ekologii.  Priorytetowym zadaniem jest budowa wysypiska śmieci w Bielsku Podlaskim dla trzech powiatów tj. hajnowskiego. bielskiego i siemiatyckiego. Wynika to z konieczności dostosowania się do wymogów stosowanych przez Unię Europejską  co do parametrów wysypisk i sposobów gospodarowania odpadami.

Rada nie wniosła uwag do przedstawionego projektu uchwały. Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem uchwały w sprawie utworzenia Związku Komunalnego  Regionu Puszczy Białowieskiej. Poinformował że przyjęcie w/w projektu uchwały wymaga bezwzględnej większości głosów ustawowego składu rady.

Na 15 radnych ustawowego składu rady w Sesji uczestniczyło 15 radnych.

W głosowaniu udział wzięło 15 radnych.

a) za przyjęciem uchwały było 15 radnych

b) przeciwko było 0 radnych

c) od głosu wstrzymało się 0 radnych  

 

 

Uchwała  Nr XVIII/120/05

w sprawie utworzenia Związku Komunalnego Regionu Puszczy Białowieskie została przyjęcia bezwzględną większością 15 głosów ustawowego składu rady.

 

Uchwała Nr XVIII/120/05 stanowi 32 – 33 stronę protokółu.

 

 

Uchwała Nr XVIII/120/05

rady Gminy Siemiatycze

z dnia z dnia 27 kwietnia 2005 roku.

w sprawie utworzenia Związku Komunalnego Regionu Puszczy Białowieskiej

Na postawie art. 18 ust 2 pkt.12 i art. 64 ust 1 i 2 ustawy z dania 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 r Nr 142, poz. 1591 z 2002 r Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806 z 2003 r Nr 80, poz. 717, Nr 162. poz. 1568 z 2004r Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203) uchwala się co następuje:

§ 1. Utworzyć Związek międzygminny o nazwie Związek Komunalny Gmin Regionu Puszczy Białowieskiej wspólnie z Gminami:

- Miasto Bielsk Podlask

- Gmina Bielsk Podlaski

- Gmina Boćki

- Miasto Brański

- Gmina Brańsk

- Gmina Orla

- Gmina Rudka

-  Gmina Wyszki

- Miasto Hajnówka

-  Miasto i Gmina Kleszczele

- Gmin Białowieża

- Gmina Czeremcha

- Gmina Czyże

- Gmina Dubicze Cerkiewne

- Gmina Hajnówka

- Gmina Narew

- Gmina Narewka

- Miasto Siemiatycze

- Miasto i Gmina Drohiczyn

- Gmina Dziadkowice

- Gmina Grodzisk

- Gmina Mielnik

- Gmina Milejczyce

- Gmina Nurzec Stacja

- Gmina Perlejewo

 

§ 2. Celem tworzenia związku międzygminnego będzie wspólne wykonywanie zadań publicznych przekazanych przez tworzace go gminy.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Siemiatycze

§ 4. Uchwała wchodzi w zycie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady

Andrzej Sycewicz

 

 

 

Wójt Gminy przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia statutu związku Komunalnego Gmin Regionu Puszczy Białowieskiej.

W uzasadnieniu projektu uchwały Wójt Gminy stwierdził, że uchwalenie statutu Związku Komunalnego Gmin Regionu Puszczy Białowieskiej jest konsekwencją przyjęcia przez Radę uchwały o jego powołaniu. Statut bowiem jest najważniejszym dokumentem określającym cele i zadania utworzonego związku a który to statut będzie wyznaczał obowiązki gmin w realizacji przyjętego celu. Do projektu uchwały uwag nie wniesiono

Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem uchwały w sprawie Przyjęcia Statutu Związku komunalnego Gmin Regionu Puszczy Białowieskiej. Poinformował, że przyjęcie w/w projektu uchwały wymaga bezwzględnej większości głosów ustawowego składu Rady.

Na 15 radnych ustawowego składu Rady w sesji uczestniczyło 15 radnych.

W głosowaniu udział wzięło 15 Radnych

a) za przyjęciem uchwały było 15 radnych

b)  przeciwko było 0 radnych

c) od głosu wstrzymało się 0 radnych

 

Uchwala Nr XVIII/121/05

W sprawie przyjęcia statutu Związku Komunalnego Gmin Regionu Puszczy Białowieskiej została przyjęta bezwzględną większością 15 głosów ustawowego składu Rady

 

Uchwała Nr XVIII/121/05 stanowi 35 – 41 stronę protokołu.

 

 

Uchwała Nr XVIII/121/05

Rady Gminy Siemiatycze

z dnia 27 kwietnia 2005 roku

w sprawie przyjęcia statutu Związku Komunalnego Gmin Regionu Puszczy Białowieskiej.

Na postawie art. 67 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorzadzie gminnym ( Dz. U.z 2001 roku nr 142,poz. 1591 z 2002 r Nr 23, poz 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz 1271, Nr 214, poz 1806, z 2003 r Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz.1568 z 2004 r Nr 102, poz. 1055, nr 116, poz,1203) uchwala się co następuje:

§ 1. Przyjmuje się Statut Związku Komunalnegom Gmin Regionu Puszczy Białowieskiej w brzmieniu określonym w załączniku niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Siemiatycze.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie  z dniem powzięcia.

Przewodniczący Rady

Andrzej Sycewicz

 

statut

związku komunalnego gmin regionu puszczy białowieskiej

 

i postanowienia ogólne

§ 1. Związek Komunalny Gmin Regionu Puszczy Białowieskiej w dalszej części statutu zwany „Związkiem” tworzą gminy:

1) Miasto Bielsk Podlaski;

2) Gmina Bielsk Podlaski;

3) Gmina Boćki;

4) Miasto Brańsk;

5) Gmina Brańsk;

6) Gmina Orla;

7) Gmina Rudka;

8) Gmina Wyszki;

9) Miasto Hajnówka;

10)  Gmina Kleszczele;

11) Gmina Białowieża;

12) Gmina Czeremcha;

13) Gmina Czyże;

14) Gmina Dubicze Cerkiewne;

15) Gmina Hajnówka;

16) Gmina Narew;

17) Gmina Narewka;

18) Miasto Siemiatycze;

19) Gmina Drohiczyn;

20) Gmina Dziadkowice;

21) Gmina Grodzisk;

22) Gmina Mielnik;

23) Gmina Milejczyce;

24) Gmina Nurzec Stacja;

25) Gmina Perlejewo;

26) Gmina Siemiatycze.

§ 2. Związek zostaje zawiązany na czas nieokreślony.

§ 3. Siedzibą Związku jest miasto Bielsk Podlaski.

§ 4. Związek posiada osobowość prawną.

§ 5. Związek działa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym oraz na podstawie niniejszego statutu.

§ 6. Zadaniem Związku jest prowadzenie gospodarki odpadami komunalnymi. Związek może przyjąć inne zadania publiczne wykonywane przez gminy.

§ 7. Związek realizuje zadania określone statutem i zadania przyjęte uchwałami Zgromadzenia Związku w formach przewidzianych prawem, a w szczególności w drodze:

1) tworzenia własnych przedsiębiorstw, spółek i innych podmiotów gospodarczych oraz przystępowania do nich;

2) zlecania zadań do wykonania innym podmiotom gospodarczym i organizacjom;

3) współpracy z innymi związkami komunalnymi, samorządowymi, organizacjami gospodarczymi i naukowymi.

§ 8. Związek reprezentuje interesy gmin – członków Związku w zakresie objętym jego przedmiotem działania wobec organów administracji państwowej i samorządowej oraz innych instytucji.

 

ii organy związku

§ 9. Organami Związku są Zgromadzenie Związku i Zarząd Związku.

§ 10. Organy Związku wybierane są na okres kadencji rad gmin bedących członkami Związku.

§ 11. Zgromadzenie Związku zwane dalej „Zgromadzeniem” jest organem stanowiącym i kontrolnym Związku, które tworzą burmistrzowie i wójtowie jako przedstawiciele gmin tworzących Związek. Na wniosek wójta (burmistrza) rada może powierzyć reprezentowanie gminy w Zgromadzeniu zastępcy wójta (burmistrza) lub radnemu.

§ 12. Można być przedstawicielem tylko jednej gminy.

§ 13. Każdy przedstawiciel gminy posiada w Zgromadzeniu jeden głos.

§ 14. Zgromadzenie pełni swoje obowiązki do czasu ukonstytuownia się Zgromadzenia w nowym składzie następnej kadencji.

§ 15. Pierwszą sesję Zgromadzenia nowej kadencji organizuje wójt gminy Bielsk Podlaski.

§ 16. Zgromadzenie wybiera ze swego grona w głosowaniu tajnym Przewodniczącego Zgromadzenia oraz jego Zastępcę.

§ 17. Zgromadzenie obraduje na posiedzeniach zwyczajnych i nadzwyczajnych zwoływanych przez Przewodniczącego z wyprzedzeniem nie krótszym jak siedem dni.

§ 18. Zgromadzenia zwyczajne powinny być zwoływane w miarę potrzeb, jednak nie rzadziej niż raz na kwartał.

§ 19. Zgromadzenie nadzwyczajne zwołuje Przewodniczący z własnej inicjatywy, na pisemny wniosek Zarządu lub na pisemny wniosek co najmniej jednej czwartej głosów przedstawicieli gmin w Zgromadzeniu.

§ 20. Do zadań Zgromadzenia należy w szczególności:

1) przyjmowanie kierunków działania Związku;

2) uchwalanie planu finansowego Związku;

3) ustalanie rocznych składek członkowskich;

4) powoływanie stałych i doraźnych komisji, w tym komisji rewizyjnej Związku;

5) podejmowanie czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu majątkiem Związku;

6) określenie wysokości sumy, do której Zarząd może samodzielnie zaciągać zobowiązania majątkowe;

7) rozpatrywanie sprawozdań Zarządu i Komisji oraz podejmowanie uchwał w sprawie absolutorium dla Zarządu;

8) wybór Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego Zgromadzenia oraz Zarządu i Komisji;

9) uchwalanie regulaminów Zgromadzenia, Zarządu i Komsji;

10) podejmowanie uchwał o wyrażeniu zgody na przystąpienie do Związku nowych członków lub o wykluczeniu bądź wystąpieniu członków ze Związku;

11) podejmowanie uchwał o utworzeniu własnych przedsiębiorstw, spółek i innych podmiotów gospodarczych;

12) podejmowanie uchwał o postawienie Związku w stan likwidacji.

§ 21. Uchwały Zgromadzenia podejmowane są bezwzględną większością głosów statutowej liczby członków Zgromadzenia.

§ 22. Zarząd Związku zwany dalej „Zarządem” jest organem wykonawczym Związku.

§ 23. W skład Zarządu wchodzą:

1) prezes;

2) wiceprezes;

3) 3 członków.

§ 24. 1. Zarząd powoływany jest na okres kadencji rad gmin.

2. Zarząd działa do czasu powołania nowego Zarządu przez Zgromadzenie nowej kadencji.

§ 25. Do kompetencji Zarządu należy w szczególności:

1) bieżące kierowanie działalnością Związku;

2) reprezentowanie Związku na zewnątrz;

3) przedkładanie Zgromadzeniu sprawozdań, materiałów informacyjnych, projektów uchwał oraz planów finansowych i gospodarczych;

4) realizowanie uchwał Zgromadzenia;

5) gospodarowanie majątkiem Związku;

6) kierowanie aparatem administracyjnym Związku;

7) sprawowanie obsługi biurowej Zgromadzenia.

§ 26. Zarząd rozstrzyga sprawy w drodze uchwał podejmowanych zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy liczby członków Zarządu.

§ 27. Oświadczenia woli w imieniu Związku w zakresie zarządzania mieniem składają Prezes Zarządu oraz jeden członek Zarządu.

§ 28. Prezes Zarządu jest kierownikiem biura administracyjnego Związku i wykonującym uprawnienia kierownika zakładu pracy i zwierzchnika służbowego w rozumieniu przepisów kodeksu pracy.

 

iii mienie i gospodarka związku

§ 29. 1. Mieniem Związku jest własność i inne prawa majątkowe.

2. Nabycie mienia Związku następuje:

1) w wyniku przekazania mienia przez członków Związku;

2) z dochodów majątku Związku;

3) ze składek członkowskich, corocznie ustalonych przez Zgromadzenie;

4) z wkładów wnoszonych przez członków Związku na zasadach ustalonych przez Zgromadzenie;

5) z darowizn, zapisów i spadków;

6) z innych źródeł.

§ 30. 1. Za prawidłową gospodarkę Związku odpowiada Zarząd, a za prowadzenie księgowości Główny Księgowy Związku.

2. Gospodarka finansowa Związku prowadzona jest na podstawie rocznego planu finansowego obejmującego planowane dochody i wydatki.

§ 31. 1. W przypadku, gdy dochody Związku oraz świadczenia członków Związku nie wystarczają na pokrycie wydatków, niedobór pokrywa się z majątku Związku lub w inny sposób ustalony przez Zgromadzenie.

2. W przypadku wystąpienia w działalności Związku strat, są one pokrywane przez członków Związku proporcjonalnie do wartości wniesionych składek członkowskich w terminie do trzech miesięcy od podjęcia stosownej uchwały.

3. W przypadku wystąpienia w działalności Związku zysku, Zgromadzenie podejmuje uchwałę o jego przeznaczeniu.

4. Za zobowiązania wobec osób trzecich  Związek odpowiada całym swym majątkiem.

5. Gminy nie ponoszą odpowiedzialności za zobowiązania Związku.

§ 32. 1. Urządzenia i obiekty służą do realizacji zadań statutowych Związku i są równo dostępne dla wszystkich członków Związku.

2. Po zaspokojeniu potrzeb członków Związku obiekty i urządzenia Związku mogą być wykorzystywane do świadczenia odpłatnych usług na rzecz innych podmiotów.

§ 33. 1. Członek Związku może z niego wystąpić.

2. Członek Związku powinien oznajmić poprzez uchwałę rady gminy zamiar wystąpienia ze Związku najpóźniej na 6 miesięcy przed upływem roku.

3. W przypadku wystąpienia członka ze Związku wniesiony przez niego majątek wraz z nakładami poniesionymi na Związek na tym majątku zostaje zwrócony w naturze na koniec roku kalendarzowego po rozliczeniu finansowym, o ile nie pozostaje to w kolizji z zobowiązaniami Związku. W przypadku istnienia takiej kolizji majątek zostaje zwrócony dopiero po uregulowaniu i wywiązaniu się przez Związek z tych zobowiązań.

4. Wystąpienie członka ze Związku nie zwalnia z obowiązku uregulowania składki na dany rok, a składka wpłacona za dany rok nie podlega zwrotowi.

§ 34. 1. Członek Związku może zostać z niego wykluczony uchwałą zgromadzenia, podjętą bezwzględną większością głosów statutowego składu Zgromadzenia.

2. Wykluczyć członka ze Związku można w razie:

1) udowodnionego działania organów członka Związku na szkodę Związku;

2) nieuiszczania obowiązujących świadczeń na rzecz Związku, przez okres dłuższy niż 6 miesięcy, po uprzednim pisemnym wezwaniu do zapłaty;

3) niestosowania się do postanowień statutu i regulaminów.

3. Uchwałę o wykluczeniu członka Związku podejmuje Zgromadzenie.

4. Zasady rozliczeń z członkiem wykluczonym następują zgodnie z § 33 ust.3 i 4.

§ 35. 1. Na podstawie jednobrzmiących uchwał co najmniej 50% członków gminy wchodzących w skład Związku – Zgromadzenie podejmuje uchwałę o postawieniu Związku w stan likwidacji.

2. W przypadku określonym w ust. 1 Zgromadzenie powołuje likwidatora i określa jego zadania. Likwidator ustala plan likwidacji.

3. Wniesiony przez danego członka Związku majątek w związku z likwidacją zostanie zwrócony mu w naturze, w przypadku poniesienia nakładów na tym majątku przez Związek wraz z tymi nakładami – po zaspokojeniu ciążących na nim zobowiązań.

4. Pozostały majątek po zaspokojeniu ciążących na nim zobowiązań podlega zwrotowi proporcjonalnie do wartości wniesionych przez członków Związku składek członkowskich.

 

iv postanowienia ogólne

§ 36. Zmiana Statutu następuje w trybie przewidzianym do jego ustanowienia.

§ 37. Statut wchodzi w życie z dniem ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

 

O przedstawienie projektu uchwały w sprawie zmiany w regulaminie udzielania pomocy o charakterze socjalnym  Przewodniczący Rady poprosił Wójta Gminy.

 

Wójt przypomniał radnym, że uchwała w sprawie regulaminu udzielania pomocy o charakterze socjalnym została podjęta na sesji w marcu ale ze względu na duże zainteresowanie tematem należy wprowadzić zmiany w paragrafie 26 załącznika do regulaminu wprowadzając zapis „ wysokość stypendium ustala Wójt Gminy w ramach posiadanych środków finansowych”.

 

Ponieważ Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego projektu uchwały przewodniczący rady zarządził głosowanie jawne projektu uchwały w sprawie zmiany w regulaminie udzielania pomocy o charakterze socjalnym.

 

Na 15 obecnych na sesji Radnych w głosowaniu udział wzięło 15 radnych.

Za przyjęciem uchwały było 15 Radnych

Przeciw – 0 - Radnych 

Wstrzymało się od głosu – 0 – Radnych

 

 Uchwała Nr XVIII/122/05

w sprawie zmiany regulaminu udzielania pomocy o charakterze socjalnym została podjęta jednogłośnie.

 

Uchwala Nr XVIII/122/05 stanowi 43 stronę protokółu.

 

 

Uchwała  NR XVIII/ 122 /05

Rady Gminy Siemiatycze

z dnia 27.04.2005r.

 w sprawie zmiany w  regulaminie udzielania pomocy o charakterze socjalnym.

 

Na podstawie art. 90f ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty / Dz. U. z 2004 r. Nr 256 poz. 2572, zm. Dz. U. Nr 273 poz. 2703, Dz. U. Nr 281 poz. 2781 / Rada Gminy uchwala , co następuje:

§ 1.  Paragraf 26  regulaminu udzielania pomocy o charakterze socjalnym stanowiący załącznik Nr 1 do uchwały Nr XVII/107/05 Rady Gminy Siemiatycze z dnia 14.03.2005r. otrzymuje brzmienie: „Wysokość stypendium ustala Wójt Gminy w ramach posiadanych środków finansowych”.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni   w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego i ma zastosowanie od 01 stycznia  2005 roku.

Przewodniczący Rady

Andrzej Sycewicz

 

Odn. pkt 8

 

Odpowiedzi na interpelacje radnych i zapytania.

 

1.       Odpowiadając na interpelacje Radnego Malewskiego Wójt Gminy poinformował , że w planie zamknięcie  wysypiska śmieci w Boratyńcu Lackim ma nastąpić w 2008 roku. Jeżeli mieszkańcy chcą wcześniej  żeby było zamknięte niech zorganizują zebranie  wiejskie i zadecydują.

 

Odn. pkt. 9

 

Wolne wnioski.

 

1.       Radny Umiastowki Roman zapytał czy są środki finansowe w gminie na likwidację dzikich wysypisk np. przez zakopanie śmieci.

Odpowiedzi udzielił Wójt Gminy  informując, że  na ten cel są w budżecie zaplanowane środki.

2.       Radny Szyszko Władysław poinformował, że  wzorem lat ubiegłych  jest organizowana w Nurcu Stacji „Olimpiada Samorządowa” w której mogą brać udział sołtysi, radni, pracownicy urzędu, nauczyciele z terenu naszej gminy. Termin Olimpiady 21 maja 2005 roku. Przedstawił dyscypliny sportowe  oraz zachęcił do wzięcia udziału.

Radny Szyszko Władysław proponuje poprawić wygląd  drogi Czartajew- Wiercień.  

     Wójt poinformował, że drogę naprawiał nasz konserwator i jak się łata dziury   

      to tak to wygląda.

      3. Sołtys wsi Kłopoty Patry  zgłosił naprawienie nawierzchni asfaltowej       

          drogi od Gościńca Napoleońskiego do wsi Kłopoty Patry, oraz  równanie

          drogi Kłopoty Patry – Kłopoty Bujny.

      Jeżeli chodzi o naprawienie  nawierzchni asfaltowej to czekamy na

      odpowiednią temperaturę  bo masa asfaltowa jest letnia, i wtedy naprawimy

       a potrzebę  podżwirowania drogi zgłosić Kierownikowi Pierewojowi –

       poinformował  Wójt Gminy.

       4.Radny Orzepowski  Mieczysław proponuje wprowadzić w naszej gminie

        tz „ becikowe” w związku z małą liczbą urodzeń dzieci.

       5. Sołtys wsi Wiercień Mały ma pretensję do prasy lokalnej, że wypisuje

       bzdury.

       Jeżeli chodzi o tz „becikowe  to z tego co się Wójt orientuje wojewoda

       uchyla uchwały podjęte przez gminy w tej sprawie. Natomiast jeżeli

        chodzi o to co pisze prasa należy pisać sprostowania – poinformował Wójt.

 

        6. Sołtys wsi Wyromiejki zgłasza potrzebę zakupu kolczykownicy dla

zwierząt.

Wójt Gminy odpowiedział, że kolczykownica jest w pokoju nr 3  w Urzędzie Gminy i póki co można wykorzystać.

8.       Sołtys wsi Krasewice zgłasza potrzebę podżwirowania wszystkich dróg żwirowych  w Krasewicach.

 

Wójt Gminy poinformował  o następujących sprawach:

 

- Fundacja Ratujmy  składa podziękowanie wszystkim darczyńcom  i informuje, że za zebrane pieniądze zostanie zakupiony sprzęt medyczny.

- Urząd Wojewódzki Wydział Prawa i Nadzoru zwrócił się z projektem  szacowania szkód spowodowanych przez II wojnę światową. Jeżeli na wsiach są takie to prośba do sołtysów aby zgłaszali.

- 12.04.2005 odbył się przetarg pt „ Dobre drogi” wygrało miejscowe Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe – wykonanie  czerwiec – lipiec.

- 14.04.2005 odbył się przetarg na podżwirowanie dróg  wygrała firma  Żwirbud – Tadeusza Podolińskiego.

- 21.04.2005 r nastąpiło otwarcie ofert na samochód . W tej cenie zmieściła się tylko Skoda  55 tyś zł.

- Organizowana jest  podlaska giełda rolna, która ma na celu ogłaszanie w Internecie  kupna, sprzedaży produktów rolnych, zwierząt, maszyn rolniczych itp. pod nadzorem  Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Łomży.

  W naszej Gminie będzie się tym zajmował Paweł Warszycki.  

   

Odn. pkt 10

 

Zamknięcie obrad

 

Porządek obrad został wyczerpany Przewodniczący Rady wszystkim podziękował i  zakończył obrady XVIII w bieżącej kadencji Sesji Rady Gminy.

 

 

Protokółowała                                                        Przewodniczący Rady

 

Barbara Wysocka                                                      Andrzej Sycewicz

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Siemiatycze

Wytwarzający/odpowiadający: Marta Zarzecka

Wprowadzający: Marta Zarzecka

Data wprowadzenia: 2005-06-24

Data modyfikacji: 2005-11-02

Opublikował: Marta Zarzecka

Data publikacji: 2005-06-24