Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy
REGULAMIN ORGANIZACYJNY URZĘDU GMINY SIEMIATYCZE
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1. Regulamin organizacyjny Urzędu Gminy Siemiatycze zwany dalej „regulaminem” określa organizację wewnętrzną Urzędu, zasady i tryb pracy Urzędu oraz zakresy czynności referatów Urzędu.
§ 2. Wójt Gminy kieruje pracą Urzędu Gminy przy pomocy Sekretarza Gminy.
§ 3. Wójt Gminy jest pracodawcą dla pracowników Urzędu Gminy i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy.
§ 4. Sekretarz Gminy w zakresie ustalonym przez Wójta Gminy zapewnia:
1) sprawne funkcjonowaie Urzędu,
2) warunki działania i organizację Urzędu,
3) sprawuje kontrolę wewnętrzną w Urzędzie.
Rozdział II
Struktura organizacyjna
§ 5. 1. Strukturę organizacyjną Urzędu stanowią referaty z podziałem na stanowiska pracy.
2. Pracę referatu kontroluje kierownik referatu.
§ 6. W skład Urzędu Gminy Siemiatycze wchodzą:
1) Referat Organizacyjny Spraw Obywatelskich oznaczany skrótem OSO;
2) Referat Rozwoju Gospodarczego oznaczany skrótem RG;
3) Referat Finansowo-Ksiegowy oznaczany skrótem FN.
§ 7. Schemat organizacyjny Urzędu Gminy stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego Zarządzenia.
Rozdział III
Organizacja pracy urzędu
§ 8. Urząd Gminy Siemiatycze pracuje codziennie od poniedziałku do piątku w godz. od 7:30 do 15:30.
§ 9. W siedzibie Urzędu Gminy Siemiatycze znajdują się:
1) informacja o dniach i godzinach pracy Urzędu Gminy;
2) informacja o dniach i godzinach przyjęć obywateli w sprawie skarg i wniosków;
3) informacja o miejscu wyłożenia do wglądu przepisów prawa miejscowego;
4) informacja o dostępie do dokumnetów dotyczących zadań publicznych.
§ 10. Przed siedzibą Urzędu Gminy Siemiatycze znjaduje się tablica ogłoszeń Urzędu Gminy służąca również do publikacji aktów prawa miejscowego.
§ 11. Na budynku Urzedu Gminy znajdują się tablice „Urząd Gminy Siemiatycze”, „Rada Gminy Siemiatycze”, „Wójt Gminy Siemiatycze”.
§ 12. W Urzędzie Gminy Siemiatycze prowadzi się następujące rejestry centralne:
1) Rejestr uchwał Rady Gminy Siemiatycze;
2) Rejestr skarg i wniosków;
3) Rejestr aktów wewnętrznych;
4) Rejestr Zarządzeń Wójta Gminy;
5) Rejestr upoważnień i pełnomocnictw.
§ 13. 1. Zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych oraz stosowanie blankietów korespondecyjnych i pieczęci nagłówkowych w Urzędzie Gminy określa instrukacja kancelaryjna.
2. Wójt Gminy decyduje o sposobie załatwienia sprawy.
3. Kierownik Referatu jest odpowiedzialny za treść przygotowywanego rozstrzygnięcia w formie przygotowanej przez pracownika Urzędu.
4. Pracownik referatu jest odpowiedzialny za przygotowanie rozstrzygnięcia.
5. Wójt Gminy podpisuje pisma wychodzące z Urzędu Gminy oraz decyzje administracyjne.
6. Wójt Gminy na podstawie art. 39 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym może upoważnić Kierowników Referatów lub pracowników Urzędu do wydawania i podpisywania w swoim imieniu decyzji administarcyjnych.
§ 14. Zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych stanowiących informacje poufne określają odrębne przepisy.
Rozdział IV
Tryb pracy urzędu
§ 15. Sprawne wykonyanie zadań Urzędu oraz obsługę interesantów zapewniają.:
1) Sekretariat Urzędu Gminy;
2) stanowiska pracy w referatach Urzędu;
3) archiwum zakładowe.
§ 16. Sekretariat Urzędu Gminy:
1) przyjmuje, rejestruje i przekazuje do załatwienia korespondencję;
2) prowadzi zbiór aktów normatywnych;
3) prowadzi obsługę poczty elektronicznej,
4) zbiór i rejestr pieczęci obowiązujących w Urzędzie Gminy.
§ 17. Poszczególne stanowiska pracy przygotowują merytoryczne rozstrzygnięcia zmierzające do realizacji ustawowch zadań gminy.
§ 18. 1. Archiwum zakładowe przechowuje akta spraw ostatecznie załatwionych.
2. Zasady i tryb pracy archiwum zakładowego określa instrukcja.
§ 19. Pracownicy Urzedu Gminy pracują w oparciu o indywidualny zakres czynności, uprawnień i odpowiedzialności pracownika.
§ 20. Kierownicy Referatów są odpowiedzialni przed Wójtem za właściwe wykonywanie obowiązków i obsługę interesantów przez podległych im pracowników.
§ 21. Pracownik prowadzi bezpośrednio obsługę interesantów w zakresie właściwości swojego zakresu czynności.
Rozdział V
Zakresy działania referatów
§ 22. 1. Referat Organizacyjny Spraw Obywatelskich:
1) referatem Organizacyjnym Spraw Obywatelskich kieruje Sekretarz Gminy;
2) do zadań Referatu należą sprawy:
a) obsługa Rady Gminy,
b) kontrola i rozpatrywanie skarg i wniosków,
c) organizacja pracy Urzędu,
d) organizacja i przeprowadzenie wyborów organów gminy i państwa oraz referendum,
e) sprawy kadrowe i płacowe Urzędu Gminy i jednostek organizacyjnych gminy,
f) sprawy ewidencji ludności i dowodów osobistych,
g) sprawy obrony cywilnej, obronności kraju i wojskowe,
h) obsługa kancelaryjna Urzędu Gminy,
i) prowadzenie archiwum zakładowego,
j) zwalczanie patologii społecznych,
k) prowadzenie zbioru aktów normatywnych i aktów prawa miejscowego,
l) udostępnianie informacji o działalności organów gminy,
m) nadzór organizacyjny jendostek pomocniczych gminy.
2. Referat Rozwoju Gospodarczego:
1) Referatem kieruje Kierownik Referatu.
2) do zadań Referatu należą sprawy:
a) gospodarki przestrzennej,
b) gospodarowania mieniem gminy,
c) gospodarki gruntami i nieruchomościami,
d) dróg gminnych,
e) gospodarki komunalnej,
f) zaopatrzenia w wodę,
g) inwestycji gminnych,
h) ochrony środowiska,
i) sprawy rolnictwa, łowiectwa i handlu,
j) działalności gosodarczej,
k) zezwolenia na sprzedaż alkoholu,
l) bezpieczeństwa i porządku publicznego.
3. Referat Finansowo-Księgowy:
1) Referatem kieruje Skarbnik Gminy,
2) do zadań Referatu należą sprawy:
a) wymiaru, poboru i egzekucji należnosci podatkowych,
b) sporządzania i realizacji budżetu gminy,
c) księgowości podatkowej,
d) księgowości budżetowej,
e) sprawozdawczości budżetowej,
f) polityki kredytowej gminy,
g) obsługi kasowej Urzędu Gminy i jednostek organizacyjnych gminy,
h) obsługi bankowej Urzędu Gminy.
Rozdział VII
Załatwianie skarg i wniosków w Urzędzie Gminy
§ 23. Skargi i wnioski adresowane do Wójta gminy mogą być składane na piśmie, za pomocą poczty elektronicznej, faxem lub ustnie do protokołu.
§ 24. Wójt Gminy przyjmuje obywateli w sprawie skarg i wniosków w każdy czwartek w godz. 8:00 – 13:00.
§ 25. Tryb postępowania w sprawie skarg i wniosków określają: Kodeks Postepowania Administracyjnego, rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46)
§ 26. Rejestr skarg i wniosków w Urzędzie Gminy prowadzi Sekretariat Urzędu.
Rozdział VIII
Kontrola wewnętrzna w Urzędzie Gminy
§ 27. Nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników zakresów obowiązków, przestrzegania prawa i stosowania Kodeksu Postępowania Administarcyjnego, Instrukcji kancelaryjnej pełni Kierownik Urzędu.
§ 28. Realizacja zadania określonego wyżej następuje poprzez prowadzenie kontroli wewnętrznej uwzględniającej:
1) prawidłowość prowadzenia spisów spraw, rejestrów oraz teczek;
2) prawidłowść i terminowość załatwiania spraw;
3) prawidłowość obiegu akt;
4) prawidłowość pobierania opłaty skarbowej i stosowania pieczęci.
§ 29. Tryb przeprowadzania kontroli wewnętrznej określa odrębny regulamin.
Rozdział IX
Przepisy końcowe
§ 30. Regulamin zostaje wprowadzony na czas nieokreślony.
§ 31. Regulamin może być zmieniony w trybie przewidzianym dla jego wydania.
§ 32. Regulamin wchodzi w życie w dniu zapoznania się z nim wszystkich pracowników Urzędu Gminy, co każdy pracownik potwierdza złożonym podpisem.
§ 33. Pracownik nowo zatrudniony jest obowiązany do zapoznania się z Regulaminem.
Załączniki do Regulaminu Organizacyjnego:
1. Schemat Organizacyjny Urzędu.
Metryka strony