Protokół Komisji PPiPP Nr 10
Protokół Nr 10/04
Z posiedzenia Komisji Spraw społecznych i Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego Rady Gminy Siemiatycze odbytego w dniu
14 lipca 2004 roku.
Komisja Spraw Społecznych w składzie:
1. Szyszko Władysław - przewodniczący
2. Roman Umiastowski
3. Wojciech Lubowicki
4. Tadeusz Niewiński
5. Andrzej Sycewicz
Komisja Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego w składzie:
1. Siemieniuk Jan – Przewodniczący
2. Stanislaw Kryński
3. Eugeniusz Gołąb
4. Jan Kondraciuk
5. Edmund Malewski
Posiedzeniu przewodniczył Szyszko Władysław - przewodniczący Komisji Spraw Społecznych.
Ponadto w posiedzeniu udział wzięli:
1. Edward Zaremba – Wójt Gminy
2. Helena Raszkiewicz – Sekretarz Gminy
3. Barbara Suszyńska – Skarbnik Gminy
Porządek posiedzenia przedstawia się następująco:
1. Informacja Powiatowego Inspektora Sanitarnego o stanie bezpieczeństwa sanitarnego na terenie gminy Siemiatycze
2. Wymagania sanitarne i weterynaryjne w związku ze stosowaniem nowych przepisów o weterynarii po 1 maja 2004 roku
3. Opiniowanie materiałów na sesję
4. Sprawy różne.
Przewodniczący Komisji Szyszko Władysław poinformował, że 1 i 2 pkt porządku nie zostanie zrealizowany ponieważ zaproszeni goście w osobach Powiatowy Lekarz Weterynarii i Powiatowy Inspektor Sanitarny nie przybyli na spotkanie i nie usprawiedliwili swojej nieobecności.
Pkt 3
Przewodniczący Komisji o przedstawienie informacji z pracy urzędu pomiędzy sesjami poprosił Wójta Gminy.
1) 14.06.2004 r wpłynęły dwa pisma z SAPARD odnośnie braku środków.
2) 15.06.2004 r odbyło się spotkanie w sprawie modernizacji drogi krajowej „19”
3) 17.06.2004 r odbyło się w naszej gminie spotkanie wójtów i burmistrzów z W-ce marszałkiem Tołwińskim na którym omawiane były sprawy SAPARD, renty strukturalne, zaleśienia, fundusze strukturalne.
4) środki finansowe na fundusze strukturalne będą niewielkie pomimo tego złożyliśmy dwa wnioski.
5) odbyło się spotkanie w starostwie dotyczące dofinansowania prokuratury ( gmina Siemiatycze na ten cel ma przeznaczyć 18 tyś zł)
6) został złożony wniosek na długoterminową pożyczkę w kwocie 490 tyś zł
7) uzgodniono ze starostą realizacje dróg do 2005 roku.( Krupice do Podolińskiego, Baciki Bliższe-Baciki Średnie, droga Siemiatycze-Grabarka, Krupice)
8) podpisano umowę z bankiem o dofinansowanie sali sportowej w Czartajewie ( są to środki z totalizatora sportowego).
9) Przeprowadzone zostaną nowe przetargi na drogę Grzyby i na oczyszczalnie ścieków ponieważ nie wyszedł SAPARD.
Radny Kondraciuk Jan zwrócił się z pytaniem kiedy będzie modernizowana droga do Krupic za firmą Podolińskiego ?
Wójt udzielił odpowiedzi że w 2006 roku będzie ukończona.
Radny Siemieniuk Jan podzielił się z radnymi wiadomością, że w ostatnią niedzielę w ciągu dwóch godzin radar w Słochach zarejestrował 90 pojazdów przekraczających dozwoloną prędkość.
Radny Lubowicki Wojciech zwrócił się z informacją o uprzątnięcie wysypiska śmieci w Czartajewie.
Wójt poinformował, że przetarg na uporządkowanie wysypisk wygrała firma Podolińskiego i będzie sprzątał.
Następnie o przedstawienie projektów uchwał finansowych przewodniczący komisji Władysław Szyszko poprosił Skarbnik Gminy.
Skarbnik Gminy poinformowała, że powiat złożył pismo do Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego o środki finansowe na drogi. Gmina ze swojej strony musi też zabezpieczyć fundusze i w tej kwestii jest przygotowane trzy projekty uchwał.
- projekt uchwały w sprawie dotacji na przebudowę drogi Siemiatycze –Krupice w którym jest mowa o dotacji w wysokości 50000 zł w 2005 roku i 230.000 zł w 2006 rok
- projekt uchwały w sprawie dotacji na przebudowę drogi Baciki Bliższe-Baciki Średnie w którym jest mowa o dotacji w kwocie 110.000 zł
- projekt uchwały w sprawie dotacji na przebudowę drogi Siemiatycze-Grabarka gdzie jest mowa o dotacji w kwocie 150.000 zł
Uchwała o wydatkach na finansowanie wieloletnich programów inwestycyjnych podjęta wcześniej musi być ( ze względu na wypadnięcie SAPARDU) zmieniona. Zmienia się również limit wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne. Tym razem liczymy na dotacje z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Największe zmiany występują przy przebudowie dróg gminnych, ponieważ zmienił się WAT z 7% na 22%.
Ponieważ nie wyszło z SAPARD chcemy zaciągnąć pożyczkę z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków. Planuje się zaciągnąć pożyczkę w wysokości 490 tyś zł.
Zmiany w budżecie przedstawiła Skarbnik Gminy, zostały przedstawione następujące sprawy:
- wskaźnik zadłużenia – 7,3%
- zwiększenie dochodów ( na oświetlenie, na modernizację drogi dojazdowej do gruntów rolnych
- zmniejszenie dochodów ( na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków w związku z brakiem środków z SAPARD
- wykaz zadań inwestycyjnych i środków na ich realizację.
- zwiększenie wydatków ( bieżące utrzymanie dróg, montaż 30 szt tablic informacyjnych, zwiększono wydatki w szkołach w związku z przystąpieniem do projektu „Pracownia komputerowa dla szkół w 2004 roku”)
Członkowie Komisji Spraw Społecznych i Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego przeanalizowali przedstawione projekty uchwał, zaopiniowali pozytywnie nie wnosząc uwag.
O przedstawienie pozostałych spraw dotyczących posiedzenia sesji Przewodniczący komisji poprosił Wójta Gminy
Wójt Gminy przedstawił projekt uchwały w sprawie przeznaczenia do sprzedaży mienia komunalnego we wsi Słochy Annopolskie. Jest to stara sprawa nieuregulowana. Powierzchnia działki wynosi 214 m2, na działce pobudowany jest dom.
Projekt uchwały w sprawie przeznaczenia do sprzedaży mienia komunalnego we wsi Szerszenie. Są to dwie działki, na sprzedaż jest zgoda rady sołeckiej, działki niezabudowane, do sprzedania w formie przetargowej.
Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Programu ochrony środowiska i Planu gospodarki odpadami. Są to programy które działają ze sobą wspólnie. Plan szczegółowo omawia nam o gospodarce odpadami. W założeniach jest segregowanie odpadów. Propozycja z Urzędu Wojewódzkiego jest aby zorganizować jedno wspólne wysypisko śmieci dla powiatów bielsko podlaskiego, siemiatyckiego i hajnowskiego i jedną spalarnię śmieci.
Członkowie obu komisji przedstawione projekty uchwał zaopiniowali pozytywnie nie wnosząc uwag.
Wójt wspomniał, że Martyniuk Prezes PRONARU z Narwi jest zainteresowany założeniem firmy na naszym terenie. Był pod uwagę brany plac obok kotłowni przy oczyszczalni ścieków pow. 4 ha. Gdyby pomysł został zrealizowany 150 osób miało by zatrudnienie.
Do Rady Gminy wpłynęły dwa wezwania do usunięcia naruszenia prawa od Gładysz Zenaidy i Wysockiej Joanny dotyczące rurociągu w części graficznej
Informacja prawna z Kancelarii prawnej z Białegostoku stwierdza, że zarzuty w nich zawarte nie dotyczą przedmiotu uchwały, albowiem wykraczają poza zakres kompetencji rady gminy.
O przedstawienie dalszych spraw które będą omawiane na posiedzeniu sesji przewodniczący komisji poprosił Sekretarz Gminy.
Sekretarz gminy przedstawiła projekty dwóch statutów: Gminnego Zespołu Obsługi szkół i Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
- podstaw prawna działalności Gminnego Zespołu Obsługi Szkół i Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
- Zadani i kompetencje kierowników obu jednostek
- Gospodarka finansowa
- Zarządzanie i organizacja
Do przedstawionych statutów członkowie obu komisji nie wnieśli uwag.
Pkt 4
1. Radny Malewski Edmund poruszył problem złego podżwirowywania dróg
Wójt Gminy poinformował że podżwirowywaniem dróg w naszej gminie zajmuje się Podoliński ponieważ wygrał przetarg, przy odbiorze robót obecny powinien być albo sołtys wsi albo radny z danego terenu. Usterki proszę zgłaszać na bieżąco będą robione poprawki.
2.Wójt gminy prosi o informacje o sytuacjach losowych na danym terenie, ponieważ my jako gmina musimy składać meldunki do centrum kryzysowego.
2. Radny Umiastowski Roman pyta jakie są plany w celu usunięcia dzikich wysypisk?
Wójt uważa ,że jeszcze kilka lat i dzikie wysypiska same zostaną zlikwidowane ponieważ każdy rolnik będzie musiał okazać się kwitem co zrobił ze śmieciami. Jeżeli chodzi o kolczykownice poinformował Wójt to są do odebrania w pokoju nr 3 . tatuownicę każde gospodarstw powinno posiadać własną ze względu na warunki weterynaryjne.
Ponieważ porządek posiedzenia komisji został wyczerpany a więcej pytań nie zgłoszono, Przewodniczący zakończył obrady.
Protokółowała Przewodniczący Komisji
Barbara Wysocka Jan Siemieniuk
Metryka strony