Uchwała Nr XI_68_04

Uchwała nr XI /68/04

Rady Gminy Siemiatycze

z dnia 28 kwietnia 2004 r.

w sprawie: określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku na realizację zadań publicznych, oraz sposobu jej rozliczania i kontroli wykonania zadania.

Na podstawie art. 23 ust 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r.przepisy wprowadzające ustawę o działalności pożytku publicznego i wolontariacie ( Dz.U. Nr 96 poz. 874 , Nr 202 poz. 1956 i 1958, Nr 228 poz. 2262 ) i art. 118 ust 1  ustawy z dnia 26 listopada 1198 r. o finansach publicznych ( Dz.U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148, Nr 45 poz. 391, Nr 65 poz. 594, Nr 96 poz. 874) Rada Gminy Siemiatycze uchwala co następuje:

§ 1. Uchwala się tryb udzielania dotacji na cele publiczne związane z realizacją zadań Gminy Siemiatycze w sferze zadań publicznych i  innych niż wskazane w art. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie Dz.U. Nr 96 poz 873 podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, zwanych dalej „podmiotami” , sposobu jej rozliczania i kontroli wykonywania zleconego zadania.

§ 2. Podmiot zainteresowany udzieleniem dotacji na cele publiczne składa ofertę do Wójta Gminy Siemiatycze. Treść oferty, ramowy wzór umowy o wykonanie zadania publicznego i wzór sprawozdania z wykonania tego zadania określa rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i  Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003 r. ( Dz.U. Nr 193 poz 1891)

§ 3. Podmiot może otrzymywać dotacje na wykonanie zadania publicznego pod warunkiem zapewnienia udziału  środków własnych na jego realizację lub zaangażowanie własnego potencjału organizacyjnego i technicznego.

§ 4. Wybór ofert złożonych przez podmioty odbywa się na zasadzie konkursu ofert, ogłoszonego i prowadzonego przez Wójta Gminy. Ogłoszenie konkursu podaje się do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie informacji w prasie lokalnej i na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminny oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.

§ 5. Rozliczenie wykonania zadania i wykonania dotacji następuje na podstawie:

1) Sprawozdania z wykonania zadania.

2) Kserokopii opisanych faktur  z wydatków  poniesionych na realizację zadania.

§ 6. Sposób wykonania dotacji podlega kontroli Rady Gminy Siemiatycze

§ 7. Informację o rozliczeniu przyznanych dotacji przedstawia się Radzie Gminy w terminie do 30 kwietnia następnego roku po wykonaniu zadania.

§ 8.   Informacja podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy i Biuletynie Informacji Publicznej.

§ 9. Wykonanie uchwały powieża się Wójtowi Gminy .

§ 10. Traci moc uchwała Rady Gminy Siemiatycze  Nr IX 162 / 99 z dnia 10 września  1999r r. w sprawie zasad udzielania dotacji z budżetu Gminy podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych.

§ 11. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

Przewodniczący Rady Gminy

 

Andrzej Sycewicz

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Siemiatycze

Wytwarzający/odpowiadający: Tomasz Chmiel

Wprowadzający: Tomasz Chmiel

Data wprowadzenia: 2004-07-14

Data modyfikacji: 2004-07-14

Opublikował: Tomasz Chmiel

Data publikacji: 2004-07-14