Uchwała Nr XI_68_04
Uchwała nr XI /68/04
Rady Gminy Siemiatycze
z dnia 28 kwietnia 2004 r.
w sprawie: określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku na realizację zadań publicznych, oraz sposobu jej rozliczania i kontroli wykonania zadania.
Na podstawie art. 23 ust 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r.przepisy wprowadzające ustawę o działalności pożytku publicznego i wolontariacie ( Dz.U. Nr 96 poz. 874 , Nr 202 poz. 1956 i 1958, Nr 228 poz. 2262 ) i art. 118 ust 1 ustawy z dnia 26 listopada 1198 r. o finansach publicznych ( Dz.U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148, Nr 45 poz. 391, Nr 65 poz. 594, Nr 96 poz. 874) Rada Gminy Siemiatycze uchwala co następuje:
§ 1. Uchwala się tryb udzielania dotacji na cele publiczne związane z realizacją zadań Gminy Siemiatycze w sferze zadań publicznych i innych niż wskazane w art. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie Dz.U. Nr 96 poz 873 podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, zwanych dalej „podmiotami” , sposobu jej rozliczania i kontroli wykonywania zleconego zadania.
§ 2. Podmiot zainteresowany udzieleniem dotacji na cele publiczne składa ofertę do Wójta Gminy Siemiatycze. Treść oferty, ramowy wzór umowy o wykonanie zadania publicznego i wzór sprawozdania z wykonania tego zadania określa rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003 r. ( Dz.U. Nr 193 poz 1891)
§ 3. Podmiot może otrzymywać dotacje na wykonanie zadania publicznego pod warunkiem zapewnienia udziału środków własnych na jego realizację lub zaangażowanie własnego potencjału organizacyjnego i technicznego.
§ 4. Wybór ofert złożonych przez podmioty odbywa się na zasadzie konkursu ofert, ogłoszonego i prowadzonego przez Wójta Gminy. Ogłoszenie konkursu podaje się do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie informacji w prasie lokalnej i na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminny oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.
§ 5. Rozliczenie wykonania zadania i wykonania dotacji następuje na podstawie:
1) Sprawozdania z wykonania zadania.
2) Kserokopii opisanych faktur z wydatków poniesionych na realizację zadania.
§ 6. Sposób wykonania dotacji podlega kontroli Rady Gminy Siemiatycze
§ 7. Informację o rozliczeniu przyznanych dotacji przedstawia się Radzie Gminy w terminie do 30 kwietnia następnego roku po wykonaniu zadania.
§ 8. Informacja podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy i Biuletynie Informacji Publicznej.
§ 9. Wykonanie uchwały powieża się Wójtowi Gminy .
§ 10. Traci moc uchwała Rady Gminy Siemiatycze Nr IX 162 / 99 z dnia 10 września 1999r r. w sprawie zasad udzielania dotacji z budżetu Gminy podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych.
§ 11. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Andrzej Sycewicz
Metryka strony