Sposób udostępniania informacji publicznej
ZARZĄDZENIE NR 6/2024
WÓJTA GMINY SIEMIATYCZE
z dnia 30 stycznia 2024r
w sprawie zasad udostępniania informacji publicznej przez Urząd Gminy Siemiatycze
Na podstawie art.33 ust.3 ustawy z dnia 8 marca 1990r o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. 2023r poz.40), art.4 ust. 1 i art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001r o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2022r poz. 902) zarządzam co następuje:
- 1. Wprowadzam Instrukcję w sprawie zasad udostępniania informacji publicznej w Urzędzie Gminy Siemiatycze stanowiącą załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
- 2. Określam wysokość opłat za dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji publicznej w formę wskazaną we wniosku zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszego zarządzenia.
- 3. Wykonanie niniejszego zarządzenia powierzam Zastępcy Wójta, Sekretarzowi Gminy, Skarbnik Gminy i kierownikowi Referatu Rolnictwa, Gospodarki Nieruchomościami i Inwestycji w Urzędzie Gminy Siemiatycze.
- 4. Koordynację działań związanych z dostępem do informacji publicznej powierzam Sekretarzowi Gminy.
- 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania
WÓJT
Edward Krasowski
Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 6/2024 Wójta Gminy Siemiatycze z dnia 30.01.2024r.
Instrukcja w sprawie zasad udostępniania informacji publicznej w Urzędzie Gminy Siemiatycze
1.1. Informacja publiczna podlega udostępnieniu na zasadach i w trybie określonym w ustawie z dnia 6 września 2001r o dostępie do informacji publicznej oraz w przepisach wykonawczych do ustawy.
- Udostępnienie informacji publicznej w Urzędzie Gminy Siemiatycze jest realizowane przez:
- 1) zamieszczanie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Siemiatycze,
2) zamieszczanie na stronie internetowej Urzędu Gminy Siemiatycze,
3) zamieszczanie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Siemiatycze,
4) umożliwienie uczestnictwa w posiedzeniach Komisji i Sesji Rady Gminy,
5) udostępnienie na wniosek zainteresowanego. - Nie udostępnia się informacji publicznej w granicach ustawy o dostępie do informacji publicznej w przypadkach gdy:
1) żądana informacja jest opublikowana w BIP,
2) udostępnienie jej naruszy przepisy o ochronie informacji niejawnych, o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych,
3) udostępnienie danych naruszy prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorstwa, chyba że osoby te zrezygnują z przysługującego im prawa do ochrony,
4) udostępnianie danych określają przepisy innych ustaw szczególnych. - Jeżeli wnioskowana informacja publiczna jest opublikowana w BIP, wnioskodawcy wskazuje się jej umiejscowienie w zasobach BIP poprzez podanie ścieżki dostępu ze wskazaniem odnośnika do publikacji lub wskazując kolejne zakładki.
- 2.1. Do udzielanie informacji publicznej zobowiązuje się pracowników Urzędu Gminy Siemiatycze w zakresie wykonywanych obowiązków służbowych, określonych zakresem czynności.
2. Zastępca Wójta, Sekretarz Gminy, Skarbnik Gminy i kierownik Referatu Rolnictwa Gospodarki Nieruchomościami i Inwestycji są odpowiedzialni za bieżący nadzór nad realizacją ustawy o dostępie do informacji publicznej, a w szczególności:
1) kontrolę zgodności udostępnianych informacji pod kątem ochrony danych osobowych,
2) zakres udostępnianych informacji,
3) podstawę prawną udostępnianych informacji,
4) udostępnianie informacji publicznej pozostającej w ich zakresie merytorycznym,
5) terminowe udzielanie odpowiedzi,
6) wydawanie decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej lub decyzji o umorzeniu postępowania o udostępnienie informacji publicznej. - 3.1. Po zarejestrowaniu wniosku Wójt Gminy, Zastępca Wójta lub Sekretarz Gminy dokonuje jego dekretacji wskazując komórkę organizacyjną odpowiedzialną za przygotowanie odpowiedzi.
- Pracownik odpowiedzialny za rozpatrzenie wniosku ustala zakres czynności oraz dokonuje oceny pod względem konieczności poniesienia dodatkowych kosztów w związku ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia informacji. W przypadku powstania w/w kosztów pracownik w pierwszej kolejności powiadamia wnioskodawcę o wysokości opłaty w terminie wynikającym z art. 15 ustawy o dostępie do informacji publicznej tj. 14 dni od złożenia wniosku. Opłaty ustalane są w oparciu o zasady określone w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia.
- Pracownik odpowiedzialny za rozpatrzenie wniosku, przekazuje Sekretarzowi Gminy projekt odpowiedzi na minimum 2 dni przed upływem ustawowego terminu (14 dni).
- Odpowiedzi na wniosek oraz decyzje o odmowie udzielenia informacji publicznej lub umorzeniu postępowania o udzielenie informacji publicznej podpisuje Wójt lub z upoważnienia Wójta - Zastępca Wójta.
- Kopię odpowiedzi przekazuje się Sekretarzowi Gminy.
- 4. Wniosek o udostępnienie informacji publicznej podlega zarejestrowaniu w rejestrze, prowadzonym przez Sekretarza Gminy.
Załącznik nr 2 do Zarządzenia nr 6/2024
Wójta Gminy Siemiatycze z dnia 30.01.2024r
Opłaty za dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji publicznej w formę wskazaną we wniosku
1.W przypadku poniesienia przez Urząd Gminy Siemiatycze dodatkowych kosztów związanych ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia informacji publicznej, bądź przekształceniem informacji w formę wskazaną we wniosku, od wnioskodawcy pobiera się opłatę w wysokości odpowiadającej poniesionym kosztom.
2.Wysokość opłaty odpowiada adekwatnym do poniesionych i rzeczywistym kosztom związanych z udostępnianiem informacji publicznej w sposób wskazany we wniosku.
- Wysokość opłat za nośniki informacji publicznej, na których udostępniona jest informacja publiczna w związku ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia:
- a) koszt wydruku kserokopii czarno-białej w formacie A4 wynosi 0,20zł za odbitkę (brutto),
- b) koszt wydruku kserokopii czarno-białej w formacie A3 wynosi 0,50zł za odbitkę (brutto),
- c) koszt wydruku kserokopii kolorowej w formacie A4 wynosi 0,40zł za odbitkę (brutto),
- d) koszt wydruku kserokopii kolorowej w formacie A3 wynosi 1,00zł za odbitkę (brutto),
- e) koszt skanu w formacie A3/A4 wynosi 0,30zł za 1 sztukę (brutto),
- f) zapis na płycie CD wraz z nośnikiem wynosi 3,00zł za sztukę (brutto),
- g) zapis na pendrive wraz z nośnikiem wynosi 30,00zł za sztukę (brutto).
- W przypadku, gdy wysokość opłaty nie przekroczy 10zł, opłata nie podlega pobraniu.
- Opłaty, o których mowa w punkcie 1 pobierane są na rachunek bankowy Urzędu Gminy lub w kasie Urzędu. Dowodem wpłaty jest odpowiednio potwierdzenie przelewu bankowego lub dokument kasowy KP.
- Opłaty wymienione w punkcie 1 odpowiadają kosztom związanym z koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku.
Metryka strony